Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Sport dupa ce ai nascut: cum sa incepi


Sa faci sport dupa ce ai nascut poate fi ultimul lucru la care sa te gandesti, insa merita. De fapt, activitatea fizica facuta dupa nastere te poate ajuta sa te simti cat mai bine, fiind cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tine.

Beneficiile sportului practicat regulat dupa nastere:

  • Te ajuta sa slabesti
  • Iti imbunatateste capacitatea cardiorespiratorie
  • Tonusul muscular se reface, inclusiv la nivelul muschilor abdominali
  • Nivelul de energie creste
  • Starea de bine se imbunatateste
  • Indeparteaza stresul
  • Previne si imbunatateste vindecarea depresiei postnatale

Sportul si alaptarea

Acivitatea fizica nu are nici un impact asupra compozitiei si volumului laptelui si nici nu afecteaza cresterea copilului. Totusi, anumite studii sugereaza ca o activitate fizica intensa poate determina acumularea de acid lactic in laptele matern si produce un gust acru care sa nu fie acceptat de catre bebelus. Poti preveni asta facand doar o activitate fizica moderata si band multe lichide in timpul si dupa efortul fizic.

Cand sa incepi

Daca ai avut o nastere vaginala necomplicata si obisnuiai sa faci sport in timpul sarcinii, poti incepe dupa cateva zile dupa nastere sau atunci cand simti ca esti gata. Daca ai avut o operatie cezariana sau o sarcina complicata, este recomandat sa vorbesti mai intai cu medicul obstetrician pentru a obtine acordul lui.

Ce obiective iti propui

Specialistii recomanda cel putin 150 minute pe saptamana  (sau 30 minute pe zi, 5 zile pe saptamana) de activitate fizica aerobica moderata. Considera urmatoarele recomandari:

  • Incalzeste-te inainte si relaxeaza-te la sfarsit
  • Incepe incet si creste in intensitate gradat
  • Evita oboseala exagerata
  • Bea lichide suficiente
  • Poarta un sutien care sa-ti sustina sanii
  • Opreste-te daca simti vreo durere
  • Opreste-te si mergi la medic daca ai vreo scurgere vaginala cu sange rosu in cantitate mai mare decat la menstruatie

Ce activitati poti incerca

Poti incepe cu ceva simplu, cum ar fi mersul sau poti practica inotul. De asemenea poti faci anumite exercitii pentru musculatura pelvina, cum ar fi exercitiile Kegel. Cauta daca in orasul tau exista sali de sport cu ore speciale dedicate exercitiilor dupa nastere.

Depaseste barierele

Atunci cand ai grija de un sugar, sa gasesti timp pentru sport poate fi ceva dificil. In plus, modificarile hormonale iti pot afecta dispozitia, ceea ce te va face sa ai un comportament sedentar. Iar in anumite zile te vei simti prea obosita pentru a mai exersa. Totusi, asta nu inseamna ca nu trebuie sa reiei practicarea unei activitati fizice.

De altfel, este mai important sa faci o activitate fizica atat cat poti, decat sa nu faci deloc. Cere ajutorul partenerului si familiei si incearca sa practici sportul impreuna cu o prietena, pentru a ramane motivata. Il poti include si pe copil, fie plimbandu-l in carucior sau punandu-l jos pe podea atunci cand faci exercitiile la nivelul abdomenului.

Retine ca a practica sport dupa ce ai nascut nu este un lucru usor, insa poate face minuni atat pentru starea ta de bine, precum si pentru recuperarea vitalitatii de care ai nevoie pentru a avea grija de copil.