Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Alaptarea: este important sa te hranesti corect

Atat pentru tine, cat si pentru copilul tau este important sa te hranesti corect. In perioada de alaptare, corpul tau foloseste substantele nutritive, intai pentru a produce laptele si apoi pentru corpul tau. O dieta sanatoasa este la fel de importanta acum, ca si atunci cand erai insarcinata, pentru ca trebuie sa sustina atat cresterea rapida a copilului, cat si sanatatea ta. Amandoi aveti nevoie de oase puternice, energie si multe lichide. Pentru o alimentatie corecta in perioada de alaptare, ai nevoie sa consumi zilnic cu aproximativ 500 de calorii mai mult decat inainte de a fi insarcinata.

Atunci cand alegi ce mananci, concentreaza-te pe urmatoarele alimente:

Fructe, legume

  • Contin fibre si vitamine, cum ar fi vitamina A si C si acid folic
  • Asigura-ti 5 portii pe zi

Proteine

  • Consuma 65 g pe zi
  • Carnea de pui, vita, porc, pestele, ouale si mazarea contin nutrienti importanti de tipul proteinelor si fierului
  • Alege carnea slaba
  • Indeparteaza pielea de pe pui si partea grasa a carnii. O buna alegere este somonul, heringul, sardina si macroul de apa proaspata, deoarece contin cantitati mari de acizi omega-3

Cereale integrale

  • Au un continut mare in fibre si acid folic
  • Furnizeaza organismului energie
  • Alege painea si pastele din cereale integrale si orezul brun

Produse lactate degresate

  • Laptele, iaurtul si branza sunt surse majore de proteine, calciu si vitamine
  • Mamele care alapteaza au nevoie de 1200 mg de calciu pe zi

Evita “junk food”-ul

  • Chips-urile, prajiturile, bauturile carbogazoase si alte alimente de acest tip contin prea multe calorii si putini nutrienti
  • Daca iti place sa gusti ceva intre mese, alege alimente sanatoase, cum ar fi un iaurt sau un mar

Hidrateaza-te adecvat

  • Bea 8 cani de apa de cate 250 ml in fiecare zi
  • Limiteaza bauturile care contin cafeina, mai ales in primele saptamani dupa nastere
  • Evita bauturile alcoolice si sucurile carbogazoase