Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Top exercitii recomandate in sarcina

Sportul si sarcina se pot combina foarte bine. Totusi, inainte de incepe un program de exercitii este important sa discuti cu medicul tau obstetrician. Daca deja practicai sport inainte de a ramane gravida, probabil ca vei putea sa continui programul de exercitii si sa-l adaptezi pe masura ce sarcina creste. Evita suparaincalzirea, mai ales in primul trimestru de sarcina - temperatura corpului tau nu trebuie sa depaseasca 38oC.

Iata mai jos care sunt cele mai recomandate exercitii in sarcina:

  1. Exercitiile Kegel. Gravidele care recurg la aceste exercitii vor descoperi adesea ca nasc foarte usor. Tonusul muschilor pelvini creste, reduandu-se astfel doua mari probleme care pot aparea in timpul sarcinii: pierderea controlului vezicii urinare si aparitia hemoroizilor.
  1. Inotul. Multi medici si specialisti in sport considera inotul ca fiind cel mai sigur mod de intretinere fizica recomandat gravidelor. Inotul iti mentine corpul tonifiat, dar nu-ti tensioneaza articulatiile. Atunci cand inoti, bataile inimii se accelereaza fara aparitia supraincalzirii. Atentie insa: de evitat scuba divingul sau schiul nautic – in ambele cazuri pot aparea accidente neprevazute.
  1. Mersul pe jos. Este foarte benefic, deoarece este sigur pentru corpul tau. Genunchii suporta mersul la pas mult mai usor decat alergatul si, in plus, poate fi usor inserat in rutina zilnica. Incepe usor si fa exercitii de intindere inainte. Poarta pantofi comozi pentru a reduce riscul impiedicarii si pentru a scadea presiunea asupra picioarelor.
  1. Alergarea si joggingul. Daca esti obisnuita sa alergi, poti s-o faci in continuare. Daca nu ai alergat inainte de sarcina, discuta cu medicul tau obstetrician mai intai. Asigura-te ca te hidratezi suficient, evita supraincalzirea si poarta pantofi potriviti pentru acest tip de activitate.
  1. Mersul pe bicicleta. Cel mai bun lucru la bicicleta este ca iti sustine greutatea. Este recomandat sa optezi pentru o bicicleta de camera – astfel, riscul de a cadea este eliminat.
  1. Urcatul scarilor si exercitiile la aparate. Sunt doua modalitati excelente, pentru ca nu implica un risc major de-a te impiedica sau cadea. Totusi, e bine sa fii prevazatoare. Urcatul scarilor este o optiune perfecta pentru imbunatatirea ritmului cardiovascular.
  1. Yoga. E bine cunoscut faptul ca yoga elimina stresul si relaxeaza trupul. Majoritatea tipurilor de yoga sunt sigure in timpul sarcinii, cata vreme nu sunt efectuate prea riguros.
  1. Aerobic. Nu e contraindicat desi, pe masura ce centrul tau de greutate se schimba, e posibil sa nu mai poti sa-ti mentii echilibrul la fel de bine ca inainte. Evita sa stai intinsa pe spate pentru o perioada prea mare de timp. Poti cauta o clasa speciala de aerobic pentru femeile gravide.
  1. Dansul. Poti dansa foarte bine si la tine acasa sau intr-o sala de dans care ofera cursuri speciale pentru gravide. Nu exagera insa cu invartitul sau sariturile.