Alege sectiunea

EDU.REGINAMARIA.RO

Top exercitii recomandate in sarcina

Exista numeroase potential sanatoase beneficii pentru femeile care fac exercitii fizice in timpul sarcinii, inclusiv un control mai bun al greutatii, o stare de spirit imbunatatita si mentinerea unui tonus fizic bun. Sportul in sarcina poate sa scada riscul aparitiei complicatiilor care pot sa apara in perioada acesta, cum ar fi hipertensiunea indusa de sarcina si preeclampsia.

Regula general valabila este aceea de a cere sfatul medicului, inainte de a face un anume tip de activitate fizica.

  • Beneficiile exercitiilor fizice in timpul sarcinii
  • Exercitiile fizice si schimbarile asociate cu sarcina
  • Exercitiile Kegel in sarcina
  • Mersul pe jos si joggingul in sarcina
  • Mersul pe bicicleta in sarcina
  • Pilates in timpul sarcinii
  • Yoga in sarcina
  • Precautii si recomandari

Beneficiile exercitiilor fizice in timpul sarcinii

Sportul in sarcina este un avantaj pentru sanatatea fizica si psihica a femeilor insarcinate, contribuind in mod real la gestionarea unora dintre simptomele mai putin placute ale sarcinii. Efectuata constant, corect, in siguranta si conform varstei sarcinii, activitatea fizica aduce o stare de confort emotional, energie, sustine mobilitatea, reduce durerile de spate si din regiunea pelvina si scade riscului de complicatii, cum ar fi preeclampsia si hipertensiunea.

Este verificat faptul ca femeile care au continuat sa faca in mod regulat miscare, pe toata perioada sarcinii, au avut un travaliu si o nastere mai usoare, reducandu-se riscul complicatiilor postnatale.

Alte avantaje ale activitatii fizice constante sunt: o recuperare mai buna si mai rapida dupa nastere, inclusiv in cazul operatiei de cezariana, reducerea durerilor de spate postnatale si o postura imbunatatita, recuperarea rapida a amplitudinii abdominale dupa nastere, prevenirea si gestionarea incontinentei urinare, reducerea riscului aparitiei varicelor si hemoroizilor, un mai bun control al greutatii, reducerea stresului si, foarte important, un risc redus de anxietate si depresie postnatala.