EDU.REGINAMARIA.RO

Imaginatie ghidata

Incepe prin a sta confortabil intr-o camera linistita. Fii constient de respiratia ta timp de cateva minute. Acum imagineaza-ti ca este intr-un loc ce iti readuce in minte amintiri placute. Ceea ce mirosi – mirosul puternic de trandafir intr-o zi fierbinte, aerul de toamna racoros, mirosul imbietor al painii coapte? C auzi? Aborba culorile si formele  care te inconjoara. Concentreaza-te pe placerile senzoriale: adierea unui van tusor, iarba moale, racoritoare care iti gadila picioarele, mirosul sarat si ritmul oceanului.

Foloseste constientizarea pentru a reduce stresul zilei de munca

Avand in vedere economia nesigura ce duce la instabilitatea locurilor de munca si ritmul pe care tehnologia folosita 24 de ore din 24 ne-a permis sa il atingem in activitate, nu este suprinzator ca 70% din americani mentioneaza serviciul ca o sursa semnificativa de stres in viata lor, conform celui mai recent sondaj national al Asociatiei Americane de Psihologie. Incearca aceste sfaturi pentru a reduce stresul pe care il simti de-a lungul zilei tale de lucru:

  • In timp ce esti in drum spre serviciu, rezerva-ti putin timp pentru a face o scanare a corpului. In cazul in care conduc, slabeste-ti stransoarea de pe volan, coboara-ti umerii incordati si lasa-ti abdomenul sa se relaxeze.
  • Ramai pe banda potrivita in cazul in care conduci si condu la limita de viteza. Dupa ce parchezi, ramai in masina timp de un minut si orienteaza-te pentru ziua ta inainte de a intra la locul de munca.
  • Ia o pauza de cinci minute la fiecare cateva ore, insa foloseste acest timp pentru a face o plimbare in locul unei simple pauze.
  • De-a lungul zilei, monitorizeaza nivelul de tensiune si semnele de avertizare privind stresul. Incearca sa te relaxezi si sa te eliberezi de tensiune in mod constient.
  • Rezerva intentionat cateva minute la fiecare una sau doua ore pentru a respira de cateva ori profund, diafragmatic.
  • Ia un pranz constient intr-un loc nou, mancand incet si bucurandu-te de timpul pe care il ai pentru tine.
  • La sfarsitul zilei de lucru, gandeste-te inapoi la ziua ta si recunoaste si felicita-te pentru realizarile tale.
  • Cand conduci acasa, fii constient daca te grabesti sau nu. Cum te simti? Incearca sa incetinesti si sa te relaxezi.
  • Cand ajungi acasa, schimba-te din hainele de lucru, respira adanc de cateva ori pentru a te centra si, atunci cand este posibil, permite-ti cateva minute de liniste inainte de a incepe activitatile acolo.