Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Redu riscul de diabet: excesul ponderal

Kilogramele in plus cresc riscul pentru diabet de tip 2, boala de inima si accident vascular cerebral. Excesul ponderal creste, de asemenea, riscul de hipertensiune si valori marite ale colesterolului si ale glicemiei. Daca esti supraponderal, slabirea te poate ajuta sa previi si sa gestionezi aceste probleme. Nu este nevoie sa slabesti foarte mult pentru a-ti imbunatati sanatatea – chiar si 5-8 kg in minus pot face o mare diferenta.

Cum incepi

Procesul de slabire se poate dovedi dificil pentru ca implica schimbarea obiceiurilor alimentare si adaugarea activitatii fizice. Slabirea necesita, de asemenea, timp, de aceea poate deveni frustranta. Vestea buna este ca poti sa slabesti si sa te mentii, chiar daca nu ai mai incercat asta pana acum. Iata ce anume a functionat, potrivit cercetarilor, pentru unele persoane care au slabit si care s-au mentinut:

  • Au redus numarul de calorii si grasimile.
  • Sunt active in majoritatea zilelor saptamanii.
  • Iau micul dejun in fiecare dimineata.
  • Se cantaresc cel putin o data pe saptamana.
  • Se uita la televizor sub 10 ore pe saptamana.

Pasi mici

Majoritatea oamenilor considera ca este mai usor sa faca schimbari sanatoase adoptand metoda pasilor mici, decat totul deodata. Stabileste-ti obiective realiste si termene care sa te avantajeze (de exemplu, X kilograme in Y saptamani sau luni).

Tine evidenta

Majoritatea oamenilor sunt de parere ca daca noteaza tot ceea ce mananca ii ajuta in atingerea obiectivului de a slabi. Incearca – chiar si pentru o saptamana – sa vezi cam cum stai.

Poarta cu tine un carnetel zi de zi. Scrie tot ceea ce mananci si bei, inclusiv dimensiunea portiilor. Ai la dispozitie multe aplicatii si website-uri de care te poti folosi in acest scop.

Noteaza ce tip de activitate fizica efectuezi si cu ce frecventa o faci. S-ar putea sa-ti fie util sa notezi si alte informatii, precum cand si unde ai facut miscare, cu cine sau cum te-ai simtit inainte, in timpul si dupa exercitiul fizic.

Verifica-ti greutatea cel putin o data pe saptamana si noteaza sau observa cum se asaza haine, ca masura a pierderii in greutate.

Grupul de sprijin

Multe persoane considera util sa se intalneasca cu alte persoane care incearca, de asemenea, sa slabeasca. Gandeste-te sa te alaturi unui grup care are aceleasi obiective ca tine. Sau creeaza-ti propriul grup de sprijin vorbind cu prietenii si familia despre realizarile pe care le ai, precum si despre efortul depus si provocarile pe care le intampini in procesul de slabire. Vei fi surprins de sustinerea pe care o vei primi. Gaseste un prieten sau mai multi care vor sa isi imbunatateasca sanatatea prin miscare si alergati impreuna!

Surse de informatie:

www.diabetes.org

Consultant: Dr. Ancuta Condurache, medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice.

Afla mai multe:

Redu riscul de diabet: hipertensiunea

Redu riscul de diabet: cum foloseste organismul insulina si glucoza

Redu riscul de diabet: totul despre colesterol