Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

12 masuri care reduc riscul de accidentare cand practici un sport de iarna

Anual, in sezonul rece, la camerele de garda ale spitalelor sau in clinicile de specialitate de ortopedie sunt tratate multe cazuri de accidentari survenite in timpul practicarii sporturilor de iarna.

Cele mai frecvente riscuri de accidentari apar la cei care practica schi, snow-board, patinaj si sanius.

Principalele accidentari care apar in timpul practicarii sporturilor de iarna sunt: entorsele, luxatiile, intinderile musculare, dislocarile si fracturile. Multe din aceste traumatisme se produc la sfarsitul zilei, cand oamenii profita si se forteaza pentru o ultima cursa inainte de lasarea intunericului.

Majoritatea accidentarilor pot fi prevenite cu usurinta daca participantii se pregatesc pentru sportul lor, mentinandu-si o stare fizica buna, fiind vigilenti si oprindu-se cand sunt obositi sau cand resimt durere.

Exista anumite masuri pe care le poti adopta pentru a preveni accidentarile specifice sporturilor de iarna

  1. Nu participa niciodata singur la un sport de iarna
  2. Antreneaza-te pentru a avea o stare buna a muschilor inainte de a participa la un sport de iarna
  3. Incalzeste-te inainte de activitatea fizica. Muschii, tendoanele si ligamentele neantrenate sunt mai vulnerabile accidentarilor
  4. Poarta echipament de protectie adecvat, inclusiv ochelari de protectie, casti, manusi
  5. Verifica daca echipamentul functioneaza corespunzator inainte de folosire
  6. Poarta mai multe straturi de haine – cu textura usoara, largi, rezistente la apa si vant. Imbracamintea in straturi ii permite corpului sa se acomodeze la schimbarile de temperatura. Poarta incaltaminte adecvata, care sa asigure caldura si mediul uscat, precum si suport amplu al gleznei
  7. Informeaza-te si respecta toate regulile sportului pe care il practici
  8. Participa la o ora (sau mai multe) cu un instructor calificat, mai ales daca practici schi si snow-board. Invatand cum sa cazi corect si in siguranta iti poti reduce riscul de accidentare.
  9. Fii atent la avertizarile meteo privind viscole sau scaderea semnificativa a temperaturii.
  10. Cauta adapost si ingrijire medicala imediat daca tu sau cineva din anturajul tau are hipotermie sau degeraturi. Asigura-te ca toata lumea cunoste care procedurile adecvate pentru obtinerea ajutorului, daca cineva a suferit un traumatism.
  11. Bea suficienta apa inainte, in timpul si dupa activitatea fizica
  12. Evita sa practici sporturi de iarna cand ai dureri sau esti obosit

Sursa de informatie:

  • www.orthoinfo.aaos.org