Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Mersul pe jos – terapie pura

Nu este deloc iesit din comun ca medicul sa “prescrie pe reteta”, pe langa tratamentul medicamentos, si mersul pe jos. Aceasta activitate simpla pe care o practici de la varsta de aproximativ un an este considerata "cel mai apropiat lucru de un medicament minune de care dispunem", sustine dr. Thomas Frieden, directorul Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC – Centers for Disease Control and Prevention) din Statele Unite ale Americii.

Mersul pe jos timp de 2,5 ore pe saptamana sau timp de 21 de minute pe zi poate reduce riscul de boli de inima cu 30%, considera medicii de la Harvard Medical School. In plus, aceasta activitate la indemana s-a dovedit eficienta si in reducerea riscului de diabet zaharat si cancer, in scaderea tensiunii arteriale marite si a colesterolului, precum si in mentinearea unei minti ascutite.

6 beneficii surprinzatoare ale mersului pe jos

Orice tip de activitate fizica ofera numeroase beneficii pentru starea generala de sanatate, insa mersul pe jos s-a dovedit a fi un instrument ieftin si deosebit de eficient in mentinerea unei greutati si vieti sanatoase, conform raportului special Harvard Medical School – “Walking for Health”:

  • Anuleaza efectele genelor care favorizeaza ingrasarea. Cercetatorii de la Harvard au analizat 32 de gene implicate in obezitate la peste 12.000 de persoane pentru a afla exact cat de mult contribuie la cresterea in greutate. Studiul a descoperit ca efectele acestor gene au fost reduse cu 50% in randul persoanelor care au mers vioi timp de aproximativ o ora pe zi.
  • Reduce pofta de dulce. Mai multe studii realizate de Universitatea din Exeter, Marea Britanie, a constatat ca o plimbare de 15 minute poate reduce pofta de ciocolata, inclusiv cantitata de ciocolata consumata in conditii de stres. Alte cercetari recente confirma faptul ca mersul pe jos poate reduce pofta si aportul de gustari dulci.
  • Reduce riscul de cancer de san. Orice tip de activitate fizica reduce riscul de cancer de san. Insa, un studiu realizat de Societatea Americana de Cancer privind beneficiile mersului pe jos a constatat ca femeile care au mers cel putin 7 ore pe saptamana au avut un risc de 14% mai mic de a dezvolta cancer mamar, spre deosebire de femeile care au mers pe jos maximum 3 ore pe saptamana. Mai mult, mersul s-a dovedit eficient si in cazul femeilor cu risc de a dezvolta cancer de san, adica femei supraponderale si femei care urmau un tratament hormonal.
  • Diminueaza durerile articulare. Pe langa faptul ca reduce durerile provocate de artrita, mersul pe jos pe o distanta cumulata de 10 km pe saptamana poate chiar preveni artrita. Mersul pe jos protejeaza articulatiile, in special genunchii si soldurile, care sunt cele mai afectate de osteoartrita, prin lubrifierea si intarirea muschilor care le sustin.
  • Stimuleaza imunitatea. Persoanele care merg pe jos zilnic cel putin 20 de minute, de 5 ori pe saptamana au cu 43% mai putine zilele de concediu medical decat persoanele care fac miscare o data pe saptamana, arata un studiu care a inclus peste 1.000 de barbati si femei.
  • Reduce stresul si creste buna dispozitie. Mersul pe jos imbunatateste starea de spirit prin eliberarea endorfinelor. Mai mult, te ajuta sa te simti mai bine in pielea ta si sa fii mai multumit de tine.

Text: Mirabela Viasu, Medical Editor

Surse:
www.health.harvard.edu
www.clevelandclinic.org
www.mayoclinic.org