Exercitii fizice inainte de micul dejun? Da!

Exercitii fizice inainte de micul dejun? Da!

Barbatii au obtinut rezultate mai bune privind arderea grasimilor atunci cand au luat micul dejun dupa ce au mers cu bicicleta in comparatie cu cei care au mancat inainte de exercitiile fizice, se arata intr-un studiu publicat in luna octombrie 2019 in Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Ce a presupus cercetarea

Studiul, condus de medicul Javier Gonzalez, de la University of Bath din Marea Britanie, a fost efectuat pe 30 de barbati supraponderali (IMC: in jur de 30) si sedentari, care au fost impartiti in trei grupuri. Unul dintre grupuri a baut un shake din vanilie la micul dejun, cu doua ore inainte sa foloseasca cu moderatie bicicleta statica. Barbatii din al doilea grup au baut acelasi amestec dupa efectuarea aceluiasi tip de miscare fizica. Ambele grupuri au facut miscare de trei ori pe saptamana. Al treiea grup a primit o bautura bogata in carhohidrati, insa participantii nu au facut miscare.

Barbatii din cele doua grupuri care au facut miscare au ars aproximativ acelasi numar de calorii de fiecare data cand au folosit bicicleta, insa cei care au baut shake-ul dupace au facut miscare au ars de doua ori mai multe calorii din grasimi per cursa in comparatie cu cei care au baut shake-ul inainte de a folosi bicicleta.

Rezultatele studiului

La finalul cercetarii care a durat sase saptamani, barbatii din grupul celor care au facut miscare inainte de masa si-au imbunatatit si sensibilitatea la insulina, reducandu-si astfel riscul de diabet (Redu-ti si tu riscul de diabet! Afla de aici cum foloseste corpul glucoza si insulina!). De asemenea, miscarea efectuata inainte de micul dejun a crescut eficienta utilizarii intramusculare a lipidelor, precum si insulinemia postprandiala (de dupa masa). Nu in ultimul rand, miscarea regulata inainte de masa a crescut refacerea fosfolipidelor muschilor scheletici si a continutului proteic din cadrul proteinei care transporta glucoza denumita GLUT4.

Barbatii din ambele grupuri care au facut miscare si-au imbunatatit sanatatea cardiorespiratorie in comparatie cu cei din grupul care nu a facut miscare deloc, se mai arata in studiu.

De ce inainte de masa?

Miscarea efectuata inainte de micul dejun arde mai multe grasimi deoarece acizii grasi alimenteaza celulele atunci cand glucoza nu este disponibila, cum se intampla dupa o perioada in care nu ai mancat (de exemplu, peste noapte) si glicemia este scazuta, potrivit specialistilor de la publicatia Runner’s World. Miscarea efectuata inainte de micul dejun prezinta avantajul ca vine dupa “postul” de peste noapte, insa rezultate similare sunt posibile si daca te abtii de la mancare din cand in cand. “Suntem de parere ca cheia este perioada de post alimentar, nu neaparat momentul zilei,” explica coordonatorul studiului pentru publicatia The New York Times.

Surse de informatie: