Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Este inotul sigur in sarcina?

Da, inotul este considerat sigur in sarcina. Daca ai o sarcina sanatoasa, este recomandat sa faci regulat o activitate fizica. Daca inotul este un sport nou pentru tine, discuta cu medicul obstetrician sau fizioterapeut inainte de a incepe.

Inotul te ajuta sa fii in forma, ceea ce va face mai usoara adaptarea la sarcina. De asemenea, te va ajuta sa te simti mai bine in legatura cu modificarile corpului. Practicat in sarcina, inotul este un exercitiu foarte bun, deoarecea apa ajuta la sustinerea greutatii castigate, ceea ce poate fi de mare ajutor, mai ales in ultimul trimestru. In plus, spre deosebire de alte tipuri de exercitiu aerobic, inotul nu creste temperatura corpului. Apa din bazin trebuie sa nu fie mai calda decat 32oC. Daca nu esti sigura de asta, poti intreba care este temperatura apei.

Inotul ajuta la:

  • Imbunatatirea circulatiei
  • Stimularea inimii si a respiratiei
  • Cresterea tonusului si fortei musculare
  • Imbunatatirea rezistentei la efort
  • Reducerea retentei de fluide si a edemului
  • Arderea caloriilor, care va ajuta la mentinerea greutatii sanatoase
  • Asigurarea unui somn odihnitor
  • Combaterea oboselii

Daca inainte de a ramane gravida practicai frecvent inotul, cel mai probabil vei putea avea aceeasi rutina si in sarcina. Si chiar daca inainte nu practicai acest sport, este sigur sa incepi sa inoti acum. Inotul intr-o piscina cu apa cu clor nu este periculos pentru tine sau copilul tau. In general, este sigur sa inoti de-a lungul intregii sarcini, pana la nasterea copilului.