Alege sectiunea

EDU.REGINAMARIA.RO

Empatia în Leadership – de ce e empatia un must skill pentru un lider?

În primul rând, suntem oameni. Asta presupune faptul că avem foarte multe roluri pe care le trăim zi de zi. Fiecare dintre noi este partener, frate, părinte, fiu, coleg, prieten, colaborator și tot așa, pentru fiecare relație complexă în care trăim. Dacă ar fi să ne imaginăm relația ca o eșarfă sau o linie simplă, la unul dintre capete ne aflăm noi, iar la celălalt bineînțeles, partenerul, indiferent ce rol are el în viața noastră. Noi suntem responsabili până la jumătate de această relație. Suntem responsabili de cum și ce comunicăm, de în ce fel îl auzim și ascultăm pe celălalt, de cum ne exprimăm nevoile și limitele, dar și de cum îl primim pe celălalt cu nevoile și limitele lui.

Pentru a fi parte dintr-o relație interumană, este nevoie deci să ne înțelegem, Aici lucrurile nu sunt mereu foarte simple, căci uneori este o mare diferență între ceea ce gândim, spunem și ce înțelege celălalt. Dar totuși, suntem parte dintr-un sistem vast de interecțiuni și relații, precum sunt și rădăcinile copacilor, care comunică cu cei din jurul lor. Ingredientul principal de care fiecare dintre noi avem nevoie, pentru ca această rețea la care suntem direct conectați, să funcționeze cât mai sănătos și ușor este, EMPATIA.

Empatia presupune, ca într-o conversație sau în general, în relații, să ne dezvoltăm capacitatea de a asculta ceea ce ne transmite celălalt, punând pe pauză latura noastră interioară care este obișnuită să catalogheze imediat ceva ca fiind bun sau rău, corect sau incorect sau dacă suntem sau nu de acord. Pentru un moment, noi doar ascultăm cu toată ființa noastră, adică cu urechile, mintea, sufletul și inima, o altă ființă. Ascultăm și încercăm să înțelegem și să simțim cum este realitatea unei alte persoane. EMPATIA mai este și atunci când, înainte să spunem sau să facem ceva, ne gândim cum va ajunge la cealaltă persoană ceea ce vom transmite.

Un Leader este o persoană care motivează, susține, inspiră alte persoane, cu care acesta colaborează. Pentru un Leader, EMPATIA este nevoie să fie combustibilul principal cu care el lucrează, căci companenta uman-relațională este de bază, indiferent care este aria de specialitate. Un LEADER lucrează cu oameni, pentru oameni. Ca mediul de lucru să fie unul funcțional, este nevoie să aibă o energie sănătoasă, în care oamenii să nu resimtă un nivel ridicat de stres și presiune toxică. Pentru ca mediul de lucru să rămână la nivel relațional curat, leader-ul are nevoie să fie exemplul sănătos care să inspire. Empatia presupune și că suntem deschiși să discutăm dificultățile, tensiunile, fricile, neînțelegerile. Căci toate acestea sunt umane, doar că este nevoie să menținem spațiul relațional mereu curat și aerisit, precum biroul sau propria casă.

Pentru că fiecare dintre noi suntem parte din această rețea complexă de relații, fiecare putem fi leader. Fiecare dintre noi suntem parte egală din acest schimb de informații, la toate nivelele. Empatia este caracteristica esențială pe care avem nevoie să o folosim în toate relațiile noastre, pentru a fi în relații sincere, clare, autentice.

În primul și în primul rând, te invit să reflectezi la cât este de empatic în relația cu propria persoană. Cât ești de înțelegător și blând cu tine însuți/însăți. Cât îți e de ușor să accepți că uneori greșești, că uneori nu termini treaba la timp, că uneori ai nevoie de odihnă. Relația cu noi înșine este baza și etalonul tuturor relațiilor din viața noastră!

Cere ajutorul unui psihoterapeut

Prin completarea formularului de mai sus sunt de acord sa fiu contactat/a de catre Reteaua de sanatate REGINA MARIA in legatura cu serviciile medicale solicitate

Acest site este protejat de reCAPTCHA si se aplica Politica de confidentialitate si Termeni si conditii.