EDU.REGINAMARIA.RO

Cum putem scapa de celulita?

Articol de Dr. Mihaela Bilic
Cum putem scapa de celulita?

Desi este greu de luptat impotriva mostenirii genetice, multitudinea de factori implicati in fenomen ne da speranta unor rezultate, chiar daca acestea constau mai degraba intr-o ameliorare a celulitei decat intr-un tratament radical. Alimentatia echilibrata si practicarea exercitiilor fizice in mod regulat isi pun amprenta asupra compozitiei corporale, marind masa musculara si diminuand cantitatea de grasime, iar celulita se amelioreaza si ea semnificativ.

Dincolo de a fi o anomalie, celulita face parte din caracteristicile sexuale feminine si este cel mai fidel barometru al stilului de viata pe care il ducem.

In afara de cele 10% norocoase, care arata bine fara sa faca niciun efort, pentru restul femeilor ameliorarea cosmarului numit „coaja de portocala“ presupune triada:

Alimentatie Echilibrata + Exercitiu fizic + Tratamente locale

Departe de a fi o dieta stricta cu alimente permise si interzise, alimentatia anticelulitica are la baza o imbunatatire a calitatii mancarii din farfuria voastra, o diminuare a cantitatii si o serie de sfaturi utile pentru a face mai usor alegerile corecte.

Miscarea care „omoara“ celulita este cea de rezistenta, cu intensitate medie, practicata regulat, pe o perioada de minim 30 minute/sedinta.

Dupa varsta de 20-30 de ani, pielea incepe deja sa-si piarda tonusul si elasticitatea, caracteristici esentiale pentru a tine stranse si aplatizate celulele adipoase subcutanate. Ca sa o ajutati, pe langa exercitiile fizice, aveti nevoie de o buna hidratare si de un drenaj limfatic eficient.

Dieta anti-celulita

Departe de a fi o dieta stricta cu alimente permise si interzise, alimentatia anticelulitica are la baza o imbunatatire a calitatii mancarii din farfuria voastra, o diminuare a cantitatii si o serie de sfaturi utile pentru a face mai usor alegerile corecte.

Organismul are nevoie de energie in prima parte a zilei, cand desfasuram activitati fizice si intelectuale bazate pe consum de glucoza. Micul dejun si pranzul trebuie, prin urmare, sa contina carbohidrati si mai ales glucide lente (paine, orez, paste fainoase, mamaliga, fasole, mazare), care elibereaza energia pe parcursul a 3-4 ore si acopera eficient cheltuielile metabolice.

Dupa ora 18:00, organismul se linisteste, se pregateste de odihna si nu mai consuma glucoza. In consecinta, masa de seara trebuie sa fie alcatuita din proteine (carne slaba, peste) si legume fara amidon, astfel incat aportul de carbohidrati sa fie minim si sa nu ramana nimic neconsumat, care ar putea fi transformat in grasime de rezerva.

Cel mai bine va dati seama ca ati mancat corect intr-o zi dupa senzatia de usoara foame din dimineata urmatoare. Aceasta arata nu numai ca glucoza din sange e scazuta, ci ca au fost consumate inclusiv depozitele de glicogen hepatic.

TOP 12 Alimente care „ard“ grasimi

1. Ardei iute

2. Hrean

3. Anghinare

4. Patrunjel

5. Broccoli

6. Varza

7. Telina

8. Andive

9. Ardei gras

10. Ridichi

11. Praz

12. Ceapa