Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Ce sporturi nu sunt sigure in sarcina?

Trebuie sa fii precauta cu orice activitate care creste riscul de a te dezechilibra. Pe masura ce abdomenul creste, centrul tau de gravitate se modifica, ceea ce va face sa-ti pierzi mai usor echilibrul.

Asta inseamna ca sporturi cum ar fi schiul nautic, calaria, snowboarding-ul, gimnastica, schiul alpin, patinajul, hocheiul si surfingul ar trebui amanate pe perioada sarcinii. De asemenea, aceste sporturi cresc riscul de a cadea pe abdomen, cu ranirea copilului.

De asemenea, datorita riscului de cadere, sporturi ca tenisul si ciclismul pe teren accidentat (mountain bike) ar trebui evitate in sarcina, daca nu le practici deja bine. Incepand cu al treilea trimestru, medicii recomanda sa inlocuiesti ciclismul cu mersul pe bicicleta de camera. Totusi, daca mersul pe bicicleta este modul tau normal de transport, poti alege sa continui sa faci asta. Asigura-te ca iti poti mentine echilibrul si ca poti sa te rasucesti suficient, pentru a vedea in toate directiile la intersectii.

Ar trebui sa eviti sporturile de contact, cum ar fi squash-ul, fotbalul, rugby-ul, hocheiul, boxul, kickboxul si judo.  Aceste sporturi te expun la lovituri la nivelul abdomenului.

Scufundarile nu sunt sigure in sarcina, deoarece poti suferi de boala de decompresiune care creste riscul de avort sau de aparitie la copil a unor malformatii congenitale.

Sporturile practicate la altitudine mare, cum ar fi urcatul pe munte sau plimbatul cu balonul cu aer cald, ar trebui evitate din cauza schimbarii in nivelul de oxigen din aerul inspirat.

Dupa saptamana 16 de sarcina, nu ar mai trebui sa practici nici un sport care presupune sa stai intinsa pe spate cu picioarele ridicate. Greutatea uterului apasa pe vena cava, un vas important care transporta sangele catre inima, ceea ce te va face sa te simti ametita.

7 exercitii recomandate pentru o sarcina sanatoasa