Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Pot sa mananc branza in sarcina?

Branza este o sursa importanta de calciu si multe varietati sunt sigure pentru a fi consumate in timpul sarcinii. Totusi, anumite tipuri de branza nu ar trebui mancate deoarece exista o probabilitate mai mare sa contina listeria, o bacterie care ar putea determina o toxiinfectie alimentara destul de severa la femeia gravida.

Infectia cu listeria este frecvent contactata ca urmare a consumului de carne nepreparata si produse obtinute din lapte nepasteurizat. Bacteria poate supravietui daca alimentele sunt tinute la frigider sau congelate. Persoanele sanatoase rar dezvolta boala in urma infectiei, insa afectiunea poate fi fatala pentru fat sau nou-nascut.

Daca esti gravida nu manca branzeturi moi cum ar fi feta, Brie, Camembert, Roquefort, Gorgonzola, blue cheese, questo blanco sau questo fresco, decat daca este clar mentionat pe pachet ca produsul este facut din lapte pasteurizat.

Branzeturi care pot fi consumate in conditii de siguranta in timpul sarcinii:

  • Branzeturi tari: variantele afumate, Edam, Emmental, Cheddar, telemea, gouda, parmezan
  • Branzeturi moi, prelucrate, daca sunt facute din lapte pasteurizat: branza de vaci, crema de branza, telemea, branza de capra, mascarpone, mozzarella, branza topita, ricotta

Aici poti vedea cateva din branzeturile de care te poti bucura in sarcina, ca parte a unei alimentatii sanatoase.

 

Sarcina pe săptămâni