Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Pot sa beau cafea in sarcina?


Sigur, inca mai poti savura o ceasca de cafea daca esti insarcinata. Insa va trebui sa limitezi cafeina la mai putin de 200 miligrame pe zi, ceea ce inseamna doua cesti de cafea instant (ness) sau o ceasca de cafea filtru.

Principala preocupare legata de consumul de cafea este continutul de cofeina. Daca consumi in mod constant mai mult de 200 miligrame de cafeina, creste riscul de avort sau de a naste un copil cu greutate mica.

Tine cont si de alte surse de cafeina pe care le consumi de-a lungul unei zile, cum ar fi ceaiul (inclusiv ceaiul verde), cola, bauturile energizante si ciocolata.

Retine ca in functie de marca, continutul de cafeina poate fi foarte diferit in diverse tipuri de espresso si cafele care au la baza espresso, cum ar fi cappuccino sau latte.

Daca vrei sa reduci consumul de cafea, schimba cafeaua filtru cu cea instant deoarece aceasta are un continut ceva mai scazut de cafeina. Sau o poti face mai slaba, folosind doar jumatate de lingurita de cafea. Cafeaua decofeinizata este de asemenea o alegere buna, avand aceeasi aroma ca si cafeaua normala.

Daca te preocupa consumul de cafeina, vorbeste cu medicul tau. Citeste articolul Cafeina in sarcina pentru mai multe informatii.