Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Pot sa iau ulei de peste in sarcina?

Depinde ce folosesti. Exista doua tipuri de suplimente de ulei de peste, unul fiind sigur, iar celalalt nu:

  • Suplimentele din peste, adesea denumite suplimente de omega-3, sunt sigure in sarcina
  • Suplimentele din ficat de peste, cum ar fi uleiul din ficat de cod, nu sunt sigure in sarcina

Ambele tipuri de suplimente de ulei de peste contin acizii grasi cu lant lung omega-3, care au un rol esential in dezvoltarea creierului si vazului copilului. De asemenea, pe termen lung te protejeaza impotriva bolilor de inima.

Totusi, ficatul de cod contine cantitati mari de vitamina A sub forma de retinol, ceea ce poate avea un efect daunator asupra copilului.

Nu exista o recomandare oficiala ca in sarcina ar trebui sa iei suplimente de ulei de peste. Practic, daca mananci peste gras de doua ori pe saptamana, nu vei avea nevoie de suplimente. Pestele gras va furniza nu numai acizi grasi omega-3, dar si vitamine, minerale si proteine pe care nu le gasesti in suplimentele de ulei de peste.

Pestii bogati in omega-3 sunt: somonul, macroul, pastravul, heringul afumat, ansoa si sardinele. Tonul proaspat este de asemenea considerat un peste gras, insa nu si conserva de ton.

Crabul si crevetii contin cantitati rezonabile de omega-3. Pestele alb, cum ar fi codul, contine cantitati mai mici de acizi grasi omega-3. Unele mancaruri preparate din peste alb sunt fortificate cu omega-3.

Citeste mai mult despre consumul de peste in sarcina.