EDU.REGINAMARIA.RO

Planificati-va si organizati-va alimentatia

Articol de Dr. Mihaela Bilic

Sunt putini cei carora, din familie, le-au fost implementate principii sanatoase legate de diferitele cate-gorii de alimente, modul in care pot fi preparate, ritmul meselor si dimensiunea corecta a portiei. Pentru majoritatea dintre noi a manca tot din farfurie era o conditie obligatorie de recunoastere a grijii parintesti, iar multumirea bunicilor a fost intotdeauna direct proportionala cu numarul de kilograme al nepotilor. Nu o sa ne trezim din senin ca avem o alimentatie sanatoasa daca nu consideram acest lucru ca fiind o prioritate si daca nu il scoatem din sfera „spontan si intamplator“ pentru a-l introduce in categoria „planificat, organizat, disciplinat“.

E usor sa sari peste mese si sa te trezesti seara ca nu te mai poti opri din mancat sau sa rontai un pachet de napolitane pe motiv ca altceva nu gasesti in pauza de masa la serviciu. Cand este vorba despre alimentele pe care le consumati in fiecare zi, ar fi bine sa planificati singuri totul, in loc sa gasiti scuze si falsi responsabili.

Un corp frumos si o greutate satisfacatoare necesita o investitie substantiala de timp, energie si bani. Si nu o poate face nimeni in locul vostru.

Amintiti-va ca o dieta echilibrata presupune schimbarea obiceiurilor alimentare pe viata, nu doar pentru o zi, prin urmare aceasta ar trebui sa contina produsele care va plac, sa fie usor de procurat si sa v-o puteti permite. Lasati preparatele exotice sau miraculoase, slabitul si mentinerea greutatii depind in primul rand de aportul caloric zilnic.

Stabiliti-va o ratie calorica rezonabila, evaluati-va corect „derapajele“ alimentare recurgand inclusiv la un jurnal in care sa notati tot ce bagati in gura. Informati-va in legatura cu proprietatile nutritive ale alimentelor, cititi etichetele, respectati ritmul meselor si renuntati la „ciuguleli“ – iata doar cateva sfaturi de bun simt care sa va intre in reflex, pentru ca nicio cura de slabire, fie ea supereficienta, nu-si va pastra rezultatele daca va intoarceti la stilul alimentar dezorganizat de dinainte.

Indiferent de tipul de alimente consumate, diferenta o face cantitatea, asa ca redefiniti portia corecta si incercati sa mancati orice, dar cu masura.