EDU.REGINAMARIA.RO

10 metode prin care ne furam singuri caciula in lupta cu kilogramele

Articol de Dr. Mihaela Bilic

Dupa atata efort si renuntari, merit si eu o recompensa! Nimic mai adevarat, cu conditia sa fie UNA si, daca e posibil, nealimentara. Dupa atata transpiratie si alimentatie sanatoasa, organismul vostru merita in continuare un tratament de VIP, asa ca mergeti la coafor, la masaj sau cumparati-va o pereche de pantofi. Ciocolata si inghetata faceau parte din fostele voastre metode de rasfat, dar acum puteti mai mult pentru ca meritati mai mult! Asta nu inseamna sa uitati definitiv de prajituri, ci doar sa diversificati si sa va rafinati placerile.

Doar un pic, de pofta, ca n-o fi foc. Daca faceti parte din categoria de persoane care nu se pot opri odata ce au apucat sa guste din ceva bun, atunci tineti-va departe de tentatii. Va amagiti crezand ca v-ar satisface 1 sau 2 lingurite, la voi pofta vine mancand, asa ca singura solutie este sa evitati complet „slabiciunile“, in speranta ca veti uita sau veti putea inlocui cu altceva respectiva placere gustativa.

Ar trebui sa incep o cura de slabire, toata lumea spune asta. Indiferent daca motivatia pierderii in greutate este estetica sau legata de sanatate, aceasta trebuie sa vina din interiorul vostru si nu ca raspuns la remarcile ingrijorate sau ironice a celor din jur. Schimbarile reale si profunde apar abia sau atunci cand nu mai suportati excesul ponderal si cand asta ajunge sa fie prioritatea voastra numarul unu. Observatiile celor apropiati pot avea de multe ori efect invers, veti manca in ciuda, asa ca faceti ce simtiti si cand simtiti voi ca a venit momentul.

Am tot timpul sa slabesc, trebuie doar sa imi propun si voi reusi. Orice kilogram in plus trebuie tratat cu responsabilitate si indepartat cat mai rapid cu putinta; cu cat surplusul ponderal persista mai mult, cu atat probabilitatea de a scapa de el este mai mica. Nu asteptati ziua de luni, inceputul anului sau vacanta de vara ca sa rezolvati problema kilogramelor, nu va fi nici mai usor, nici mai eficient, asa ca incepeti nu de maine, ci de azi, chiar daca este ora 17:00.

Nu e vina mea ca am un metabolism lent si ma ingras pana si din apa. Aveti dreptate, nu e vina voastra, dar trebuie sa traiti cu asta si sa luati masuri. Nu ne nastem egali, deci nu puteti manca la fel ca altii, asa ca incetati sa va mai comportati ca niste victime. Va ingrasati exclusiv din cauza unui aport caloric superior nevoilor organismului, asa ca fie reduceti mancarea, fie va miscati, adica consumati mai mult. Cale de mijloc nu exista si nici solutii miraculoase de „ardere“ a grasimii.

Daca tot am cedat ispitei, acum o fac lata si de maine o iau de la capat. O atitudine paguboasa, pentru ca este o mare diferenta intre 2 cupe de inghetata si toata cutia, 150 sau 900 de calorii nu inseamna acelasi lucru, deci limitati raul si nu va abandonati ispitei. Cu alte cuvinte, gresiti cu masura si astfel greseala va fi mai putin grava.

Am slabit 3 kilograme, deci functioneaza, asa ca pot sa ma apuc altadata de un regim serios. Orice cura de slabire presupune in prima etapa epuizarea rezervelor de glicogen din ficat si muschi, care sunt mobilizate pentru a acoperi deficitul de calorii, si abia apoi apare „topirea“ rezervelor de grasime. Glicogenul este hidrofil (se leaga de apa) si cele 500-700 g existente in organism impreuna cu 2-2,5 kg de apa aferente reprezinta exact primele 3 kg care dispar rapid in primele zile de dieta. Deci atentie, considerati ca pierderea de grasime prin slabit apare abia dupa ce au disparut aceste 3 kg initiale, care sunt formate doar din apa si glicogen.

M-am saturat sa fiu mereu la dieta, nu e politicos fata de cei din jur sa refuz mereu. A refuza sa mancati din bunatatile pregatite pentru voi de cei apropiati nu reprezinta o lipsa de respect sau de iubire. Explicati-le ferm de ce ati hotarat sa faceti alegeri alimentare mai sanatoase si incercati sa-i faceti si pe ei sa le urmeze alaturi de voi. Nu fiti frustrati daca nu consumati niciodata prajituri, ci bucurati-va ca sunteti capabili sa rezistati unui produs fara valente nutritive. In final, cei din jur vor realiza ca iubirea nu se masoara in zahar si vor gasi alte metode de a-si exprima afectiunea, fara aport de calorii „goale“.

trebuie sa mananc ceva dulce, altfel organismul nu poate functiona. Nu puteti trai fara paine, paste, orez, cartofi, fructe sau dulciuri? Atunci suferiti de „sindromul carbohidratilor“ si nu va veti putea satura niciodata de ele; stimularea permanenta a secretiei de insulina datorata consumului de glucide va impinge sa aveti in continuare nevoie de carbohidrati. Incercati sa eliminati pentru o perioada tot zaharul si fructoza (dulciuri si fructe) din alimentatia voastra si multumiti-va doar cu amidonul din produsele fainoase, care se absoarbe mai lent.

Nu inteleg de ce nu slabesc, abia daca ciugulesc ceva intreaga zi. Cuvantul „ciugulit“ sau „rontait“ presupune din start absenta meselor regulate si preferinta pentru alimentele bogate in calorii, al caror aspect si volum le face sa fie trecute usor cu vederea si pe care le consideram nepericuloase pentru silueta. Incercati sa notati tot ce mancati intr-o zi intreaga, cititi apoi etichetele si calculati cate calorii se strang din napolitane, sticksuri, pateuri, alune sau bauturi racoritoare si cafea indulcita. Veti vedea ca e suficient cat sa nu slabiti si chiar exista riscul sa va ingrasati mancand aproape... nimic.