Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Renuntarea la fumat. PASUL 3: STOP


Ai ales ziua in care te lasi si iata, a sosit. Esti gata pentru marele pas? 

Multe persoane se reapuca de fumat considerand ca nu pot face fata simptomelor de sevraj. Primele cateva zile nu sunt deloc placute, dar simptomele constituie un semn ca organismul tau incepe sa-si revina.

Dorinta puternica de a fuma

  • Creierului tau îi lipseste doza de nicotina
  • Este cea mai acuta în primele cateva zile, dar scade în cateva saptamani
  • Dureaza doar 7 minute, asa ca gaseste ceva care sa te distraga de la ea

Tuse, gura uscata

  • Plamanii tai elimina gudroanele
  • Simptomele se vor ameliora destul de rapid
  • Pot fi utile bauturi calde

Foame

  • Metabolismul ti se schimba si alimentele au gust mai bun, odata ce te-ai lasat de fumat
  • Mananca fructe si legume, mesteca guma si bea multa apa

Stari de spirit schimbatoare, concentrare scazuta, irascibilitate, neliniste, anxietate

  • Acestea sunt semne ca simptomele privarii de nicotina vor trece
  • Avertizeaza-ti rudele si prietenii si cere-le sprijinul

Text adaptat dupa materialul “Stop smoking. Star living”, NHS, GoSmokeFree