EDU.REGINAMARIA.RO

Managementul stresului prin tehnici de relaxare

In perioada de final a anilor 1970, lucrand in aceeasi camera de la Scoala Medicala Harvard in care Walter B. Cannon si-a inceput studiile legate de biochimia stresului, cardiologul Herbert Benson a lansat cercetarea de referinta cu privire la pericolele de sanatate ale stresului si potentialul de contracarare al corpului in directia auto-vindecarii. Din acel moment, Dr. Benson si multi alti cercetatori au investigat reactia la stres si antidoturile sale.Dr. Benson este editorul medical al acestui raport si director emerit al Institutului de Medicina Minte Corp Benson-Henry, care recomanda folosirea unei combinatii de abordari pentru managementul stresului.

„Gandeste—te la ingrijirea medicala moderna ca la un scaun cu trei picioare. Doua din aceste abordari —medicatia si procedurile medicale—sunt inestimabile. Insa atunci cand sunt folosite singure, formeaza doar doua picioare ale scaunului. Abordarile de auto-ingrijire demonstrate sunt cel de-al treilea picior stabilizator.” —Dr. Herbert Benson, director emerit al Institutului de Medicina Minte Corp Benson-Henry

Exemple de strategii sanatoase de auto-ingrijire:

  • Invatarea diverselor tehnici care declanseaza reactia de relaxare, precum concentrarea respiratiei si imaginatia ghidata
  • Utilizarea restructurarii cognitive, o metoda ce te ajuta sa reincadrezi gandurile negative pentru a face fata in mod mai eficient unei situatii dificile
  • Ingrijirea propriei persoane prin exercitii regulate, consumarea unor mancaruri sanatoase, desfasurarea unor activitati care adauga bucurie vietii si rezervarea unui timp pentru socializare, relaxare si conectarea cu ceilalti.

Strategiile de auto-ingrijire de tipul acestora pot reprezenta o diferenta enorma pentru sanatatea si starea ta de bine. Bolile cardiovasculare ofera un excelent exemplu. Cercetarile arata ca declansarea regulata a reactiei de relaxare conduce la declinul de durata a tensiunii arteriale ridicate. Tehnicile de gestiune a stresului care scurt-circuiteaza reactia la stres, precum reincadrarea gandurilor negative sau ratacitoare poate reduce, de asemenea, tensiunea arteriala.

O buna nutritie si exercitiile regulate pot imbunatati nivelul colesterolului, precum si tensiunea arteriala. Suportul social are, de asemenea, un puternic efect de protectie asupra sanatatii inimii. In timp, combinatia acestor abordari de auto-ingrijire pot tine la distanta consecintele grave si pot reduce sau chair elimina nevoie anumitor medicatii.