EDU.REGINAMARIA.RO

Si barbatii isi pot schimba stilul de viata

Si barbatii isi pot schimba stilul de viata

Principalele cauze de deces in randul barbatilor sunt bolile de inima, cancerul, traumatismele, boli respiratorii cronice si accidentul vascular cerebral. Cel putin asa arata statisticile furnizate de Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC) din Statele Unite ale Americii. 

Vestea buna este ca toate afectiunile de mai sus pot fi prevenite prin adoptarea anumitor schimbari in stilul de viata.

Preia controlul asupra propriei sanatati. Incepe prin a face alegeri sanatoase!

Nu fuma. Daca esti fumator, discuta cu medicul despre ce poti face pentru a renunta la acest obicei. De asemenea, evita pe cat posibil expunerea la fumul de tigara, la poluare si substante chimice.

Mananca sanatos. Alege legume, fructe, cereale integrale, alimente bogate in fibre si surse usoare de proteine, cum ar fi pestele. Limiteaza consumul de alimente bogate in grasimi saturate si sodiu, cum sunt alimentele procesate.

Mentine o greutate sanatoasa. Scaderea in greutate si mentinerea unei greutati sanatoase reduc riscul de boli de inima si de anumite tipuri de cancer, cum ar fi cancerul colorectal

Fa miscare regulat. Exercitiile fizice te ajuta sa tii sub control greutatea si, implicit, reduc riscul de boala de inima si accident vascular cerebral. Alege activitati care iti plac, cum ar fi alergatul, fotbalul, tenisul sau mersul pe jos. Sunt incurajate toate tipurile de activitati fizice.

Limiteaza consumul de alcool. Este recomandat sa bei alcool in cantitate moderata, adica nu mai mult de doua portii de alcool pe zi. O portie inseamna: 150 ml de vin, 350 ml de bere, 45 ml tarie. Consumat in exces, alcoolul creste riscul de diferite cancere, precum cancerul de ficat.

Evita stresul. Daca te simti constant sub presiune, la capatul puterilor, inseamna ca nu gestionezi prea bine stresul. Majoritatea oamenilor sunt stresati, important este insa sa nu scapi stresul de sub control, intrucat stresul poate conduce la diferite probleme de comportament. De asemenea, stresul influenteaza negativ sistemul imunitar, deci trebuie sa inveti sa-l gestionezi.

6 sfaturi pentru a-ti schimba stilul de viata incepand de astazi!

Cu totii stim ca ne putem stimula starea de sanatate si putem deveni mai fericiti daca facem mici schimbari in stilul de viata. Alegerile de zi cu zi influenteaza modul in care organismul nostru se dezvolta, modul in care inaintam in varsta, daca suntem vioi si plini de viata sau daca ne petrecem batranetea depinzand de alte persoane.

Sunt multe lucruri pe care le poti face pentru a duce o viata sanatoasa. Poti incepe sa faci mai multa miscare, sa pui in cosul de cumparaturi alimente sanatoase, sa inveti tehnici de managementul stresului sau sa renunti la un viciu. Trebuie insa sa iti doresti sa faci o schimbare in viata ta si nu este deloc o decizie usoara. 

Primul pas este sa vrei sa schimbi ceva. Tine minte ca poti face orice iti propui, daca iti doresti asta cu adevarat.

Apoi, trebuie sa-ti stabilesti un obiectiv clar si realizabil. Alege un obiectiv care ti se potriveste. Nu trebuie sa fie o tinta greu de atins, incepe cu pasi mici, cum ar fi sa mergi zilnic pe jos 10-15 minute. 

Concentreaza-te pe cate o activitate. De obicei, cand vrei sa-ti schimbi stilul de viata, iti propui sa schimbi totul. Vrei sa mananci mai sanatos, sa-ti creezi un program regulat de exercitii fizice, sa urmezi o dieta eficienta sau sa gestionezi mai bine stresul. Pentru o schimbare de durata, este recomandat sa incepi schimbarea treptat, cu o activitate care iti place mai mult. Ulteror, te vei putea concentra pe urmatoarea schimbare.  

Asuma-ti angajamentul facut. Ai mai mare sanse sa te tii de alegerea facuta, daca iti asumi schimbarea, mai ales in fata unei persoane pe care o admiri si pe care nu vrei sa o dezamagesti. In felul acesta, vei fi motivat sa-ti respecti planul si sa-l duci pana la capat. Dedica o zi pe saptamana sau cel putin cateva ore sanatatii tale si vei simti diferenta!

Identifica posibilele obstacole si depaseste-le! Se poate intampla ca planul tau de a manca mai sanatos sa fie deviat seara de dorinta de a rontai ceva si nu ai in casa alimente sanatoase. La fel si daca ajungi acasa seara tarziu si infometat. Prin urmare, asigura-te ca ai in frigider si in camara legume, migdale, nuci, dar si fructe, pentru a-ti potoli foamea in caz de nevoie.

Stabileste o recompensa. Ai mai multe sanse sa reusesti ceea ce ti-ai propus daca iti stabilesti de la bun inceput un premiu. Poate sa fie ceva simplu, dar suficient de atractiv incat sa te motiveze. Initial, poti stabili o mica recompensa dupa fiecare saptamana in care reusesti sa duci la bun sfarsit tot ce ti-ai propus. Incearca sa eviti recompensele alimentare, intrucat pot fi contraproductive.

Nu este deloc usor sa schimbi anumite obiceiuri, cu atat mai mult obiceiurile vechi, adanc inradacinate in comportamentul tau, cum ar fi sa lasi masina si sa mergi pe jos pe distante mici sau sa alegi un mar in locul unui hot-dog ca gustare intre mese. Nu este, insa, imposibil. Treptat, orice comportament poate fi schimbat. Este nevoie doar de vointa si perseverenta.  

Surse:
www.mayoclinic.org
www.health.harvard.edu