EDU.REGINAMARIA.RO

Cura de slabire: unde gresim si cine este vinovatul?

Articol de Dr. Mihaela Bilic
Cura de slabire: unde gresim si cine este vinovatul?

95% din femei sunt nemultumite de felul in care arata, spre deosebire de numai 30% dintre barbati. Si nu este vorba de cum arata parul, pielea, unghiile sau culoarea ochilor, ci de  greutate, elementul pe care cu cat incercam mai mult sa il controlam, cu atat pare sa nu mai respecte nicio regula.

Unde gresim si cine este vinovatul?

Pentru multe dintre femei, cura de slabire a reprezentat la un moment dat un stil de viata. Fie ca o respectam cu fanatism, fie ca ne gandim la ea aspirational, dieta pare sa fie metoda prin care ne demonstram vointa si autocontrolul, iar silueta este barometrul multumirii si al starii de bine, chiar daca nu reusim intotdeauna sa stabilim exact ce ne dorim mai mult: sa fim slabe sau sa mancam dupa pofta inimiii.

As spune ca societatea este principala vinovata de obsesia kilogramelor, pentru ca impune o imagine falsa a perfectiunii, pe care apoi ne-o prezinta ca „normalitate“. In egala masura, suntem vinovate noi, femeile, care uitam sa ne bucuram de binele pe care il avem si ne dorim permanent un „mai bine“, care iluzoriu, ne-ar aduce fericirea. Cea de-a treia greseala majora vine din faptul ca tratam cura de slabire cu usurinta, in joaca, supunandu-ne organismul unor experiente alimentare extreme, care il dezechilibreaza si la care raspunde cateodata pe gustul nostru, dar de cele mai multe ori sub nivelul asteptarilor.

Perseveram la nesfarsit in repetarea acelorasi greseli si ne intrebam naiv care este motivul nereusitei noastre si de ce nu obtinem alte rezultate. Simplu. Trebuie schimbata atitudinea si felul in care privim problema. Doar printr-o abordare realista si sincera avem sansa sa facem pace in lupta interminabila cu kilogramele, deci implicit cu mancarea. Ca si memoria de la un computer blocat din cauza actionarii prea multor functii, este nevoie de un „RESTART“.

Haideti sa lamurim odata pentru totdeauna 10 aspecte esentiale

Top model te nasti, nu devii! Masura normala la haine este 42, nu 34 sau 36 si doar o femeie din 40.000 are dimensiuni de top model.

Slab nu este sinonim cu sanatos, tonic, in forma, fara celulita; ceea ce trebuie urmarit este compozitia corporala cu un procent cat mai mic de grasime, nu numarul total de kilograme de pe cantar.

Reusita se poate transforma usor intr-un esec daca obiectivele nu sunt realiste; o scadere ponderala cu 10-15% din greutatea totala (7-8 kg pentru o persoana de 70 kg) reprezinta un rezultat exceptional.

Nu exista cure de slabire personalizate, ci doar obiceiuri gresite, specifice fiecarui individ in parte, care odata intelese si eliminate duc automat la slabit. Oricine slabeste cand mananca piept de pui si salata, iar „revelatiile“ precum: „nu stiam ca branza ingrasa“, „credeam ca mezelurile sunt tot carne“, „sucul inseamna apa“ trebuie lamurite definitiv.

Orice aliment ingrasa daca este consumat in cantitate mare. Cu alte cuvinte, secretul slabitului sta in prezenta senzatiei de foame – daca sunteti satui dupa 500 g carne la gratar, nu va asteptati ca a doua zi cantarul sa va arate o greutate mai mica.

Nu ne nastem egali si trebuie sa acceptam ca unii pot manca mult fara sa se ingrase, in timp ce altii asimileaza pana si un pahar cu apa. Balanta energetica individuala trebuie sa fie in echilibru si daca vedeti ca nu aveti rezultate, desi respectati cu strictete regimul de slabire, inseamna ca inca mancati mai mult decat aveti nevoie – asa ca reduceti aportul de alimente sau miscati-va mai mult, nu exista solutii usoare!

Mancarea nu este un instrument de tortura. Daca apelati la o cura de slabire, faceti in asa fel incat aceasta sa fie adaptata obiceiurilor si gusturilor voastre. Trebuie sa mancati mai putin si sa gatiti sanatos, nu sa va supuneti chinului de a consuma alimente care nu va plac. Mancarea este si trebuie sa ramana o placere, cantitatea este cea care o poate transforma din „prieten“ in „dusman“.

O alimentatie echilibrata reprezinta un stil de viata. Dupa ce cura de slabire se termina, trebuie adoptate obiceiuri alimentare corecte care sa fie respectate toata viata, daca vreti ca rezultatele obtinute sa se mentina. Ideal ar fi sa reusiti sa mancati din toate cu masura, dupa principiul nimic nu e interzis daca sunteti echilibrati. Incercati sa aveti o alimentatie sanatoasa, iar greutatea va deveni si ea, automat, normala si stabila.

Aveti nevoie de 3 Mese principale, cu eliminarea „rontaielilor“. Obisnuind organismul sa primeasca mancare regulat in cadrul unei mese organizate, va veti disciplina senzatia de foame si veti avea o imagine clara despre cantitatea de alimente consumate pe parcursul unei zile. In plus mancarea, in adevaratul sens al cuvantului, ingrasa mai putin decat „ciugulelile“ mici si dese.

Notiunea de portie corecta si elementele de baza despre nutritie tin de educatie. De la cumparaturi la modul corect de a gati, pana la CE si CAT puneti in farfurie, lucrurile trebuie invatate. Alimentatia sanatoasa si echilibrata presupune disciplina si informare, nu vine de la sine si, din pacate, nici din obiceiurile din familie. Veti avea nu numai satisfactia de a scapa pentru totdeauna de lupta cu kilogramele, dar veti constata cu surprindere ca si gustul poate fi educat, asa ca veti ajunge sa va placa ceea ce este sanatos.