Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Sucurile de fructe la copii: care este pericolul?


Sucurile de fructe nu ofera beneficii nutritionale copiilor cu varsta sub 1 an si nu ar trebui incluse in alimentatia lor, potrivit recomandarilor Academiei Americane de Pediatrie. „Parintii pot percepe sucul de fructe ca fiind sanatos, dar acesta nu este un substitut benefic pentru fructul proaspat, intrucat este plin de zaharuri si de calorii”, afirma Melvin B. Heyman, co-autorul programului „Sucul de fructe la copii si adolescenti: recomandari actuale”. “Pentru copiii mai mari, o cantitate mica de suc natural de fructe nu este daunatoare, dar pentru copiii sub 1 an este absolut inutila,” explica specialistul.

Noile recomandari prevad ca o cantitate redusa de suc de fructe 100% natural poate face parte din alimentatia echilibrata in cazul copiilor mai mari de 1 an. Insa, consumul acestui suc trebuie sa fie moderat.

Alte recomandari ale programului sunt:

  • Aportul de suc ar trebui limitat la 100 ml pe zi la copiii cu varsta cuprinsa intre 1 si 3 ani. In cazul copiilor de 4-6 ani, consumul trebuie limitat la 110-170 ml pe zi. La cei intre 7-18 ani, aportul trebuie redus la 200-250 ml zilnic.
  • Copiii nu trebuie sa primeasca sucurile de fructe in recipiente cu pai, pentru ca, astfel, pot consuma mai mult din el. Acest lucru poate duce si la aparitia cariilor.
  • Copiii nu trebuie sa bea suc de fructe inainte de culcare.
  • Copiii trebuie incurajati sa invete sa manance fructul ca atare in locul sucului de fructe si trebuie educati cu privire la beneficiile acestui consum.
  • Laptele de mama si formula de lapte sunt suficiente pentru bebelusi, alaturi de apa.
  • Consumul de suc de fructe nepasteurizat trebuie evitat la copiii de toate varstele.
  • Copiii care urmeaza diverse tratamente nu trebuie sa primeasca suc de grepfrut, pentru ca poate reduce eficienta tratamentului.

Surse de informatie:

www.aap.org