Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

10 metode prin care poti creste consumul de lichide

Folositi fara teama laptele degresat, are un continut caloric redus (35 cal/100 ml) si este o sursa nepretuita de calciu, vitamine si minerale. Doza optima de calciu pentru un adult presupune consumul a minim 500 ml lapte/zi, deci nu veti avea decat avantaje. In caz de intoleranta la lactoza, apelati la produsele lactate fermentate (iaurt, lapte batut, sana) in varianta cu continut minim de grasime, fara fructe sau cereale adaugate.

Reinvatati sa faceti limonada sau sirop. Decat sa cumparati bauturi racoritoare, preparati-va singuri traditionala limonada din lamaie, putin zahar (miere) si apa. O alta varianta ar fi dizolvarea unei lingurite de dulceata sau sirop de fructe intr-un pahar cu apa. Satisface nevoia de dulce si transforma apa intr-o bautura „gustoasa“.

Reintroduceti in alimentatia zilnica supa sau ciorba, este un preparat sanatos, bogat in apa, minerale si vitamine (legume), dar si in proteine (carne) sau glucide (cartofi, paste fainoase). Amestecul de ingrediente din ciorba face ca stomacul sa ramana mult timp plin, are putere de satietate crescuta si un continut caloric modest. O portie generoasa de ciorba poate asigura aportul a 250-350 ml apa, ceea ce nu trebuie neglijat.

Consumati multe legume proaspete, ingredientul lor principal este apa – frunze de salata, varza sau spanac, rosii, castraveti, ardei gras etc. Excesul de cruditati este incurajat si chiar recomandat. Fructele proaspete sunt si ele o solutie pentru aportul de lichide, insa contin zahar si implicit calorii. Strugurii, pepenele rosu, portocalele, merele, ciresele au peste 85% apa, asa ca 1 kg de fructe poate inlocui cu succes aproape 1 litru de apa, singura diferenta e ca acestea ingrasa.

Dati aroma apei obisnuite punand in ea cateva felii de fructe (lamaie, portocala, grepfrut), cateva linguri de suc de fructe sau cateva frunze de menta. Veti obtine un lichid placut la gust, fara aport caloric semnificativ. In comert exista cateva sortimente de apa aromatizata, insa multe dintre ele contin zahar si pot egala valoarea energetica a bauturilor racoritoare. Fie consumati variantele „light“ cu indulcitori, fie le preparati singuri dupa reteta de mai sus.

Preparati-va singuri ice tea: puneti in filtrul de cafea 2-3 pliculete de ceai de fructe si lasati sa curga peste ele 1 litru de apa. Consumat rece, cu cateva cuburi de gheata si fara adaos de zahar este ideal pentru hidratare, mai ales in zilele calduroase de vara. In plus scapati de inconvenientul ceaiului clasic care este prea fierbinte sa fie baut „ca pe apa“.

Faceti „sprit“ din bauturile racoritoare si sucurile de fructe. Diluati 1/3 pahar de suc cu 2/3 apa, astfel incat valoarea calorica a lichidului rezultat sa fie scazuta, iar voi sa va bucurati in continuare de gust. Chiar daca este un compromis, este unul sanatos si de preferat decat apa „chioara“.

Gatiti mancarurile cu sos, fie ca e vorba de preparatele cu carne sau cu legume. Gatitul umed (inabusit) creste digerabilitatea proteinelor din carne, iar sosul de rosii sau zeama din cutiile de conserve de legume contine apa, vitamine, minerale si foarte putine calorii. Preferati tocanita gratarului si piftia de curcan mezelurilor – sunt bogate in apa, dietetice si sanatoase.

Trebuie sa va auto-convingeti ca apa e sanatoasa, chiar daca nu va provoaca un extaz de placere. Propuneti-va sa beti un pahar la fiecare masa principala si in felul acesta veti atinge un consum minim de 750 ml/zi, iar cu timpul va veti obisnui si cu „lipsa“ gustului.

Tineti la indemana permanent sticlute mici de apa: in masina, la serviciu, pe noptiera patului, langa canapeaua de la televizor etc. Cine stie, poate printr-o minune vi se face sete si atunci primul lucru pe care puneti mana sa fie sticla de apa. Si daca o faceti din plictiseala e ok, nu are calorii!