EDU.REGINAMARIA.RO

5 moduri prin care miscarea creste calitatea vietii

5 moduri prin care miscarea creste calitatea vietii

Exercitiile fizice nu te ajuta numai sa traiesti mai mult, ci si sa traiesti mai bine. Pe langa faptul ca intaresc musculatura si imbunatatesc activitatea cardiovasculara, protejeaza organismul impotriva bolilor, exercitiile fizice stimuleaza si functionarea mentala si emotionala, te fac mai productiv la locul de munca si intaresc relatiile personale.

Este dovedit stiintific ca miscarea imbunatateste starea de spirit, stimuleaza imunitatea si reduce riscul de boli de inima, diabet zaharat, hipertensiune arteriala si cancer de colon. In plus, exista sute de cercetari care confirma ca exercitiile fizice cresc speranta de viata si imbunatatesc calitatea vietii, explica specialistii de la Harvard Medical School.

5 motive pentru a incepe sa faci mai multa miscare

Potrivit expertilor de la Harvard Medical School, poti obtine maximum de beneficii pentru sanatate prin practicarea a minimum 30 de minute de exercitii fizice moderate, de 5 ori pe saptamana.

Inlatura depresia
Desi cateva ture facute in jurul blocului nu rezolva problemele emotionale serioase, cercetatorii au demonstrat ca exista o legatura puternica intre exercitiile fizice, practicate regulat, si starea de spirit. Orele de aerobic stimuleaza eliberarea de hormoni responsabili de cresterea starii de spirit, reduc stresul si promoveaza starea de bine. In plus, contractiile musculare ritmice care au loc in aproape toate tipurile de exercitii fizice pot creste nivelul de serotonina din creier, luptand impotriva sentimentelor negative.

Imbunatateste viata sexuala
Atat libidoul, cat si sanatatea sexuala au numai de castigat de pe urma activitatii fizice moderate si intense. Conform cercetarii Harvard Health Professionals Follow-up Study, barbatii care fac miscare timp de 30 de minute pe zi au un risc mai mic cu 41% decat barbatii sedentari de a suferi de disfunctie erectila. Exercitiile fizice ajuta inclusiv femeile. Un studiu a demonstrat ca mersul pe bicicleta timp de 20 de minute pe zi stimuleaza activitatea sexuala a femeilor cu 169%.

Ascute mintea
Activitatea fizica stimuleaza fluxul de sange de la nivelul creierului, ceea ce ar putea ajuta la mentinerea functiei cerebrale. Desi toate tipurile de activitati fizice imbunatatesc si mentin activitatea mentala, multe studii sustin ca orele de aerobic, indeosebi, cresc functia cognitiva.

Te ajuta sa dormi mai bine
Exercitiile de aerobic, practicate regulat, ofera trei beneficii importante pentru somn: te ajuta sa adormi mai repede, sa ai un somn profund mai mult timp si sa te trezesti mai putin in timpul noptii. De fapt, miscarea este singura modalitate cunoscuta si eficienta in a stimula orele de somn profund - esential pentru refacerea organismului.

Protejeaza mobilitatea si vitalitatea
Exercitiile regulate pot incetini declinul natural al performantelor fizice care apare pe masura inaintam in varsta. O viata activa te ajuta sa mentii functia cardiaca, sa-ti intaresti metabolismul si musculatura. Numeroase studii arata ca persoanele care au fost mai active la varsta mijlocie sunt mai in masura sa-si pastreze mobilitatea si independenta.

Daca ai intrebari cu privire la activitatea fizica, discuta cu medicul, pentru a stabili impreuna cu acesta programul care se potriveste cel mai bine abilitatilor si stilului tau de viata.

Text: Mirabela Viasu, Medical Editor

Surse:
www.health.harvard.edu