TOT CE TREBUIE SA STII DESPRE ABONAMENTUL TAU

In cazul in care ai o intrebare la care nu gasesti raspuns in acest ghid, te rugam sa ne semnalezi acest lucru, folosind chestionarul de mai jos. Noi vom centraliza intrebarile voastre si le vom adauga pe aceasta pagina.

Servicii incluse in abonament

Abonamentul medical iti asigura accesul, gratuit sau cu discount, la specialitati medicale si la anumite investigatii clinice, conform pachetului tau. Rolul abonamentului este, in primul rand, unul de preventie, de diagnosticare precoce si de rezolvare a unor probleme de sanatate de complexitate mica si medie.

Abonamentul nu garanteaza accesul intr-o anumita locatie din Reteaua REGINA MARIA sau la un anumit medic, interval orar sau intr-o anumita zi.

Majoritatea abonamentelor noastre corporate sunt modulare, ceea ce inseamna ca la abonamentul de baza pot fi adaugate diverse extraoptiuni (de la ecografii la analize de laborator, protocol de sarcina, servicii de imagistica etc.). Iti recomandam sa discuti cu angajatorul tau daca doresti un alt tip de abonament sau o extraoptiune.

Poti beneficia de serviciile incluse in abonament in orice locatie REGINA MARIA de la nivel national, daca abonamentul tau nu prevede ca serviciile pot fi accesate doar in anumite locatii sau doar in clinica REGINA MARIA din orasul tau.

Astfel, un serviciu care nu este disponibil in orasul tau poate fi accesat intr-o alta localitate, fie intr-o locatie REGINA MARIA, fie in reteaua noastra de peste 180 de clinici partenere. Poti consulta pe site lista completa a clinicilor noastre proprii, dar si a centrelor partenere, pe care le poti accesa conform abonamentului: https://www.reginamaria.ro/clinici-partenere

Reteaua noastra se extinde anual cu tot mai multe locatii, fie prin deschideri de noi unitati, fie prin preluarea altor clinici si spitale. Ne propunem sa raspundem cat mai multor nevoi ale pacientilor nostri si sa deservim toate regiunile importante ale tarii.

Cu foarte putine exceptii, abonamentul ofera acces in toate locatiile noastre, inclusiv in cele nou deschise, iar lista de clinici in care ai acces este stabilita prin contract impreuna cu angajatorul tau (tinand cont, printre altele, de tipul de abonament ales si de pretul acestuia).

Din dorinta de a oferi un acces echitabil la servicii medicale tuturor pacientilor nostri – atat abonati, cat si neabonati, in masura in care este posibil punem la dispozitie locatii dedicate: de exemplu, deschidem tot mai multe locatii dedicate serviciilor de Medicina Muncii, unde se efectueaza doar examinari si investigatii specifice acestui domeniu (Bucuresti, Cluj, Brasov etc.).

Totusi, in cazul spitalelor sau al anumitor locatii in care isi desfasoara activitatea medici din Parteneriatul Academic, cu o pregatire medicala deosebita, complexitatea actului medical este foarte ridicata. La fel si costurile necesare desfasurarii activitatii medicale (tehnologie, aparatura, consumabile). Tocmai de aceea, aceste costuri nu pot fi acoperite de un abonament standard.

Totodata, ambulatoriile prespitalicesti sunt in general dedicate cazurilor medicale complexe si urgente, care necesita chirurgie si/sau spitalizare, serviciile efectuate aici nefiind acoperite de abonament.

In situatia in care abonamentul tau este inactiv, conditiile de programare si de plata vor fi aceleasi ca pentru un pacient neabonat. Tocmai de aceea, iti recomandam sa te programezi dupa momentul abonarii/ (re)activarii abonamentului, pentru a beneficia de gratuitatile si discounturile incluse.

Programarea initiala, inainte de (re)activare, nu garanteaza includerea serviciului in abonament. Programarile facute in perioadele in care abonamentul este inactiv nu sunt acoperite de acesta, nici in cazul in care abonamentul este (re)activat intre timp (intre momentul efectuarii programarii si momentul consultatiei). In cazul in care efectuezi un serviciu medical inainte de (re)activarea abonamentului, va trebui sa achiti contravaloarea acestuia.

Serviciul deja efectuat sau programat anterior (re)activarii abonamentului nu poate fi inclus retroactiv in abonament.

Punem mare pret pe recomandarile constructive venite din partea pacientilor nostri, care ne pot ajuta sa ne imbunatatim serviciile. Tocmai de aceea, iti punem la dispozitie 7 canale prin care ne poti da feedback:

Chestionarul de evaluare primit pe mail dupa vizita in orice locatie REGINA MARIA

E-mail, la adresa feedback@reginamaria.ro, unde colegii nostri de la Customer Care vor prelua solicitarea ta si vor reveni cu un raspuns in 2 zile lucratoare

Website, in sectiunea ”Contul Meu”

De pe mobil, in aplicatia REGINA MARIA

Call-center, la 021.9268

Pagina de Facebook REGINA MARIA

Formulare de feedback in clinici si spitale

Investigatii si costuri suplimentare

Totul depinde de tipul de abonament pe care il detii sau care ti-a fost oferit de angajatorul tau. Costul unui abonament poate varia intre 7 si 50 de euro pe luna, in functie de serviciile si investigatiile incluse. Sunt anumite tipuri de abonamente sau extraoptiuni care ofera acces la o gama extinsa de servicii sau chiar prioritate la programare.

Dar sa luam ca exemplu costul de 11 euro/ luna/ angajat – pretul mediu estimativ platit de o companie pentru abonamentele medicale oferite angajatilor. Asta inseamna 132 euro pe an/ angajat, echivalentul a 594 lei/ an.

Conform nivelului de accesare a serviciilor din Reteaua noastra, un abonat vine la medic, in medie, de 6,6 ori in decursul unui an (adica de 2,5 ori mai mult decat un pacient neabonat).

Asadar, sa presupunem ca posesorul unui abonament de 11 euro/ luna nu are probleme grave de sanatate si ca, in decursul unui an, se programeaza doar la cateva consultatii uzuale si ca efectueaza un set de analize de laborator:

Serviciu accesat

Pret de lista*

Consultatie medicina generala/ interna

170 lei

Consultatie oftalmologie

170 lei

Consultatie ORL

170 lei

Consultatie ginecologie (in cazul femeilor)

170 lei

Ecografie abdomen total

260 lei

Set anual de analize (femei)

207 lei

TOTAL

1147 lei

 

*Exemplul prezentat reprezinta o simulare de costuri, tinand cont de preturile de lista ale serviciilor medicale de baza, precum si de principalele servicii accesate de un abonat in decursul unui an. Preturile sunt medii si orientative. Acestea pot varia in functie de locatie si de medic.

Doar accesand 5-6 servicii de baza in decursul unui an si un set uzual de analize (toate incluse in mod obisnuit in abonament), se ajunge la un cost de lista anual de doua ori mai mare decat costul mediu al unui abonament.

Astfel, punand in balanta frecventa utilizarii serviciilor medicale si costul real al acestora, cu gratuitatile si discounturile oferite de un abonament, investitia anuala intr-un pachet medical (de 11 euro/luna) se recupereaza de la a treia consultatie efectuata in decursul unui an.

Pentru 594 de lei pe an beneficiezi de servicii in valoare de peste 1100 de lei pe an.

Pretul unui serviciu poate varia in functie de medic, de locatia aleasa sau de echipamentul cu care se realizeaza investigatia respectiva. Totodata, in timpul consultatiei, medicul poate considera ca sunt necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea diagnosticului sau a tratamentului adecvat.

De exemplu, se poate intampla sa suni in call center pentru a solicita o programare la ORL sau oftalmologie. Operatorul din call center iti va oferi un pret de referinta pentru o consultatie, conform includerilor sau discounturilor din abonamentul tau.

In clinica, medicul poate considera ca ai nevoie de o endoscopie ORL sau de un examen al fundului de ochi – servicii suplimentare, care in majoritatea cazurilor nu sunt incluse in abonament. Din aceasta cauza, pretul comunicat pentru serviciul solicitat initial in call center poate fi diferit de pretul pentru serviciul efectuat in fapt, in clinica.

Responsabilitatea de a se informa cu privire la conditiile de accesare si costurile serviciilor solicitate revine pacientilor.

De asemenea, discounturile pentru anumite servicii difera in functie de tipul abonamentului medical. Daca ai mai multe abonamente (unul oferit de angajatorul tau si altul oferit prin compania la care lucreaza sotul tau/ sotia ta), mentioneaza acest lucru in call center si la receptie, pentru a te asigura ca beneficiezi de cel mai mare discount inclus in oricare dintre abonamentele detinute.

Nu in ultimul rand, poate fi vorba si despre o eroare umana a colegilor din call center. In acest caz, te rugam sa ne scrii la adresa feedback@reginamaria.ro sau sa suni la departamentul Customer Care, la 0733 232 232 (de luni pana vineri, intre 09:00 – 17:30), sa ne descrii pe scurt situatia si sa ne lasi datele tale de contact, iar noi vom verifica ce s-a intamplat si, in cazul in care se va constata ca a fost vorba despre o eroare, iti vom returna diferenta.

  • Medicii au datoria si obligatia sa actioneze in interesul pacientilor si sa recomande toate investigatiile necesare, tinand cont de nevoile si de istoricul medical al pacientilor. De aceea, daca in timpul unei simple consultatii (incluse in abonament), medicul va considera ca sunt necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea unui diagnostic sau a tratamentului, el poate efectua aceste investigatii pe loc.
  • In cazul in care nu esti de acord, poti refuza efectuarea unor investigatii suplimentare. Este important sa stii ca nu toate investigatiile suplimentare sunt incluse in abonament si, de aceea, e posibil ca la finalul consultatiei, in receptie sa ti spuna ca trebuie sa platesti costul integral sau redus al acestora.
  • Daca ai de efectuat o investigatie suplimentara, iti recomandam sa intrebi medicul sau sa verifici in receptie pretul serviciului sau al investigatiei pe care urmeaza sa o efectuezi. Pacientii au obligatia sa verifice conditiile de accesare si costurile serviciilor solicitate.
  • Pentru a evita astfel de situatii, este important ca, in primul rand, sa iti cunosti foarte bine tipul de pachet detinut si serviciile incluse. De asemenea, este la fel de important sa verifici pretul si conditiile de accesare a serviciilor medicale dorite inainte de efectuarea lor – atat in receptie, cat si in call center.
  • Totusi, daca te confrunti cu o astfel de situatie, te rugam sa ne scrii la adresa feedback@reginamaria.ro, sa ne descrii pe scurt situatia si sa ne lasi datele tale de contact, iar colegii nostri vor lua legatura cu tine in doua zile lucratoare. De asemenea, poti apela si numarul de feedback: 0733 232 232, de luni pana vineri, intre orele 09:00 – 17:30.
  • Este posibil ca medicul sa nu fi inchis imediat fisa de consultatie in sistem, de aceea in receptie nu apare nicio suma de plata. Costul serviciului efectuat se afiseaza automat in sistem doar dupa ce medicul inchide fisa de consultatie a pacientului.
  • In acest caz, poti astepta cateva minute pana la inchiderea consultatiei sau poti opta sa primesti factura electronic, pe mail si sa o achiti ulterior. Factura se poate achita atat prin transfer bancar, cat si online, cu cardul, din ”Contul Meu” (sectiunea ”Zona financiara”).

programari si call center

Exista doua metode simple de programare:

  • Solutia standard si cea mai rapida este programarea prin call center, sunand la 021.9268 sau *9268 (apelabil din retelele mobile), numar cu tarif normal, apelabil din orice oras, la nivel national
  • Pe site-ul www.reginamaria.ro, din optiunea ”solicita o programare”

Daca detii o asigurare oferita de Groupama in parteneriat cu REGINA MARIA, pentru programare apeleaza numarul 021.9767.

In cazul in care doresti o programare intr-una dintre clinicile noastre partenere, iti recomandam sa iei legatura direct cu clinica respectiva. Programarile pentru clinicile partenere nu se efectueaza prin call center-ul 021.9268.

Te rugam ca, in momentul programarii, sa verifici pretul si conditiile de accesare a serviciilor medicale dorite – atat in receptie, cat si in call center. Responsabilitatea de a se informa cu privire la aceste conditii si la costurile serviciilor solicitate revine pacientilor.

Sunt mai multe variante prin care poti anula o programare:

  • Sunand in call center, la numarul 021.9268 sau *9268 (apelabil din retelele mobile)
  • Raspunzand cu cifra 1 la SMS-ul de confirmare a programarii, pe care il primesti de la numarul 1778, cu 1-2 zile inainte de consultatie
  • Accesand link-ul ”Anulare programare” din mailul de confirmare a programarii, pe care il primesti din partea Retelei REGINA MARIA, cu 1 zi inainte de consultatie
  • In receptia oricarei clinici

Te rugam sa anulezi programarea cand stii ca nu mai poti ajunge. In acest mod, oferi si altor pacienti sansa sa se programeze pe locurile ramase libere si, totodata, eviti limitarea accesului la servicii medicale.

La nivelul intregii Retele, la principalele specialitati medicale, precum medicina de familie, medicina interna, medicina generala, medicina muncii, obstetrica-ginecologie, dermatologie, pediatrie, oftalmologie, ORL si altele, abonatii pot gasi mai multe locuri libere in aceeasi zi in care suna pentru o programare sau a doua zi (excluzand locurile ”ocupate” deja de programari efectuate anterior).

Concret, asta inseamna ca, daca suni astazi in call center si soliciti o programare pentru aceeasi zi sau pentru a doua zi, la oricare dintre specialitatile de mai sus (fara a conditiona programarea de un anumit medic, o anumita clinica sau un anumit interval orar), poti alege dintre cateva zeci de locuri disponibile, dedicate abonatilor. Insa, daca doresti ca programarea sa fie efectuata doar intr-un anumit interval orar, intr-o singura locatie si doar la un medic anume, timpul de asteptare va creste de la 1-7 zile (timpul mediu de asteptare in functie de specialitate si de sezonalitate), la cateva saptamani. Aceste cerinte foarte specifice limiteaza semnificativ optiunile de programare, iar astfel poti ajunge la timpi de asteptare mai mari.

Daca vrei sa mergi la un anumit medic doar preventiv, daca ai de efectuat analizele anuale sau stii ca trebuie sa efectuezi un consult sau o investigatie lunara sau trimestriala, la anumite date (cum este cazul in timpul sarcinii), te rugam sa te programezi din timp pentru aceste servicii.

In cazul unei urgente medicale, poti accesa camera de garda a spitalelor noastre – in functie de tipul de abonament detinut sau poti apela oricand hotline-ul medical de urgenta, unde gasesti un medic disponibil 24/7.

Sunt anumite zile sau intervale orare de varf in care numarul de apeluri in call center este foarte mare. De exemplu, ziua de luni a fiecarei saptamani este cea mai aglomerata si, implicit, cu cel mai lung timp de asteptare pentru a fi preluat de un operator. In aceste zile, numarul de apeluri in call center este, in medie, de 10.000 – 12.000, putand ajunge si la 14.000.

De pe site-ul nostru poti afla in timp real care este timpul mediu de asteptare in call center, in functie de ziua saptamanii si intervalul orar: https://www.reginamaria.ro/call-center-popup

Ne dorim sa raspundem cat mai multor apeluri primite, tocmai de aceea am extins atat echipa de call center cu peste 30% si am deschis un nou call center regional, la Cluj, care preia apelurile din tara. In plus, am extins si programul de lucru al acestui departament, inclusiv in weekend. Recomandarea noastra este sa folosesti si zilele de weekend pentru efectuarea programarilor prin call center, inclusiv duminica.

Programul de lucru al call center-ului este:

  • Luni – Vineri: 07:30 – 21:00
  • Sambata – Duminica: 08:00 – 20:00

De asemenea, daca ai nevoie de informatii despre disponibilitatea unui anumit medic sau serviciu intr-o locatie REGINA MARIA, poti accesa si website-ul nostru, www.reginamaria.ro.

In cazul in care ai nevoie de un sfat medical sau daca vrei sa intri in legatura cu un medic, ai doua optiuni:

  • Completeaza formularul ”Intreaba un medic” de pe site-ul nostru si vei primi un raspuns de la un specialist in 2 zile lucratoare: https://www.reginamaria.ro/intreaba-un-medic
  • Apeleaza hotline-ul medical: 0724.239.337 sau 0722.456.711 (Bucuresti&national, adulti); 0724.353.545 (Bucuresti&national, pediatrie)

In sistemul privat de sanatate exista locuri rezervate abonatilor si locuri dedicate neabonatilor – tocmai din dorinta de a oferi un acces echitabil la servicii medicale tuturor tipurilor de pacienti. Avand in vedere ca multe dintre serviciile incluse in abonament sunt gratuite sau cu discount si, deci, au un nivel mare de accesare, este posibil ca locurile pentru abonati sa se ocupe mai repede decat cele pentru neabonati. Cu toate acestea, aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul REGINA MARIA sunt disponibile pentru abonati, lunar, la nivelul intregii retele, iar diferenta de 20% este dedicata neabonatilor.

Bineinteles, disponibilitatea unui loc depinde foarte mult si de fiecare specialitate in parte. Daca in cazul specialitatilor de baza, care sunt accesate frecvent (oftalmologie, ORL, ginecologie, medicina generala etc.), timpul de asteptare este mai scurt, in cazul specialitatilor si investigatiilor medicale mai complexe (cardiologie, RMN, CT etc.), acesta poate creste semnificativ.

Acest aspect este strans legat si de numarul de medici disponibili la o anumita specialitate, nu doar la REGINA MARIA, ci in sistemul de sanatate, in ansamblu. De exemplu, sunt mult mai multi medici pregatiti pentru specialitatile de baza, decat pentru cele mai nisate (precum alergologie pediatrica, cardiologie pediatrica, medicina de urgenta si altele).

Rolul abonamentului este de a-ti oferi acces la anumite specialitati medicale si investigatii clinice, de care beneficiezi gratuit sau cu discount, conform tipului tau de pachet. Abonamentul nu este echivalent cu o prioritate la programare sau cu programari in regim de urgenta.

Totodata, abonamentul medical acopera zona de preventie si asigura rezolvarea unor probleme medicale de complexitate mica si medie. Majoritatea abonamentelor nu acopera urgentele medicale, investigatiile foarte complexe, serviciile de spitalizare sau interventiile chirurgicale. Toate aceste servicii au o complexitate foarte ridicata si, deci, implica si costuri semnificative, care nu pot fi sustinute de un abonament standard.

In cazul in care ai de efectuat controale sau analize periodice, consulturi sau investigatii lunare sau trimestriale, la anumite date (cum se intampla in timpul sarcinii), iti recomandam sa te programezi din timp pentru aceste servicii, pentru a te asigura ca gasesti un loc disponibil, mai ales in cazul in care doresti sa mergi la un medic sau intr-o policlinica anume.

In majoritatea acestor cazuri, este vorba despre o urgenta medicala la care medicul respectiv trebuie sa fie prezent si care nu poate fi anticipata. In astfel de situatii, atunci cand esti informat de anularea programarii, iti recomandam sa le soliciti colegilor din receptie o reprogramare rapida sau gasirea unei alternative de programare la un alt medic.

In cazul in care colegii din receptie nu iti ofera o alternativa de reprogramare, poti solicita o noua programare prin call center.

Tipuri de medici

In Reteaua REGINA MARIA exista mai multe tipuri de medici:

  • Medici dedicati 100% abonatilor – pe care ii poti accesa oricand, in functie de programul lor, conform tipului tau de abonament. Aproximativ 80% dintre locurile disponibile intr-o luna, la nivelul intregii retele, sunt dedicate integral abonatilor.
  • Medici care consulta atat abonati, cat si neabonati – care pot fi accesati in baza abonamentului, gratuit sau cu discount, doar in timpul programului dedicat abonatilor.
  • Daca vrei sa fii primit de un anumit medic in afara intervalului orar dedicat abonatilor, va trebui sa achiti costul partial sau integral al consultatiei sau al serviciului efectuat. De aceea, atunci cand suni in call center pentru a te programa, iti recomandam sa verifici cu atentie programul medicului si intervalul orar in care vrei sa efectuezi programarea.
  • Medici de renume in Parteneriat Academic – care iti pot oferi un second opinion in tratarea afectiunilor complexe si la care poti avea acces gratuit sau cu discount, conform tipului tau de abonament.
  • Medici in plata integrala – care, in general, deservesc pacientii fara abonament, dar care pot fi accesati contra cost si de catre abonati.

Obiectivul nostru este sa avem in Retea cei mai buni medici, fie ca vorbim despre cei care efectueaza screening-uri si servicii de preventie, fie despre cei care gestioneaza patologii complexe. Ultimele doua categorii mentionate mai sus includ, in general, medici supra-specializati care nu pot fi inclusi in abonament, ca urmare a tipului de colaborare pe care il avem cu acestia.

In functie de evolutia profesionala si de dezvoltarea anumitor competente de specialitate, anumiti medici pot fi inclusi, in timp, in Parteneriatul Academic sau in categoria de plata integrala. Totusi, acest lucru nu afecteaza numarul total de medici disponibili pentru abonati, la nivelul intregii Retele, avand in vedere ca angajam constant personal medical.

In ansamblu, abonatii nostri au acces la servicii oferite de 92% din totalul medicilor care profeseaza in toate locatiile noastre, iar 8% din totalul medicilor pot fi accesati contra cost, indiferent de tipul abonamentului detinut.

Investigatii cu trimitere/decontate

Abonamentul tau medical este valabil doar in Reteaua REGINA MARIA, iar medicii de aici au acces la dosarul tau medical electronic si pot consulta istoricul tau medical, rezultatul analizelor si al investigatiilor precedente. In plus, in dosarul tau medical electronic, poti incarca si rezultatele analizelor si investigatiilor efectuate in afara Retelei.

Tocmai de aceea, un medic din Retea are la indemana toate informatiile necesare pentru a-ti face cele mai bune recomandari si pentru a-ti oferi un bilet de trimitere pentru efectuarea analizelor sau investigatiilor suplimentare potrivite.

In plus, pentru a evita un tratament inadecvat, este necesar ca orice investigatie sau set de analize sa fie recomandat si interpretat de un medic.

Poti veni cu trimiteri si de la medici din afara Retelei, insa pe baza acestora vei beneficia doar de un discount – conform tipului tau de abonament. Pentru a beneficia de servicii si investigatii incluse gratuit sau cu discount in pachetul tau medical, este necesara o trimitere din partea unui medic din Reteaua REGINA MARIA.

Accesul la serviciile decontate de CNAS depinde in mod direct de disponibilitatea fondurilor oferite de Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate sau de Casele Judetene. Se poate intampla ca, atunci cand suni sa te programezi pentru o investigatie decontata, sa existe fonduri disponibile, dar ulterior, chiar si in decurs de numai 2-3 zile, fondurile sa se epuizeze si sa fii sunat pentru anularea/ amanarea programarii.

Stim ca este o situatie foarte neplacuta, insa disponibilitatea si valoarea fondurilor de la CAS nu depind de noi, ci sunt stabilite de CAS pentru fiecare furnizor medical in parte si pot varia de la o luna la alta. Aceste fonduri, pe care le primim lunar, sunt limitate si ajung doar pentru un anumit numar de investigatii.

Hotline medical si urgente

In cazul unor urgente minore, care nu pun viata in pericol, poti apela hotline-ul medical la unul dintre urmatoarele numere: 0724.239.337 sau 0722.456.711 (Bucuresti&national, adulti); 0724.353.545 (Bucuresti&national, pediatrie).

La recomandarea specialistilor de la hotline-ul medical, te poti adresa camerelor de garda din spitalele noastre, unde ai acces conform tipului tau de abonament. Daca apelezi la aceasta solutie, te rugam sa ai in vedere ca urgenta ta va fi gestionata conform nivelului de prioritate stabilit de un specialist in urma unui triaj, conform Protocolului National de Triaj al Urgentelor. Se poate intampla ca, ceea ce pare o urgenta la prima vedere (de exemplu, daca te prezinti cu cel mic care are stari febrile), sa nu reprezinte si o urgenta medicala. Cazurile medicale grave, care pot pune viata in pericol, vor fi intotdeauna tratate cu prioritate.

Pentru urgente majore, apeleaza 112 – numarul unic de urgente la nivel national.

In primul rand, este important sa stii diferenta intre o camera de garda si o unitate de primiri urgente (UPU). In camera de garda pot fi gestionate cazuri de o anumita complexitate, in timp ce in spitalele de urgenta sunt tratati pacienti in stare critica, cu traumatisme severe etc. Legea actuala nu permite existenta spitalelor private de urgenta (si, implicit, nici a unitatilor private de primiri urgente), de aceea pot exista situatii in care colegii nostri din camera de garda directioneaza pacienti catre alte spitale (cu unitate de primiri urgente).

Medicii au datoria si obligatia sa actioneze in interesul pacientilor si sa recomande toate investigatiile si procedurile necesare pentru a le asigura acestora cel mai bun diagnostic si tratament. In urma evaluarii medicale, este posibil ca specialistul din camera noastra de garda sa iti recomande efectuarea unor servicii intr-un alt spital, din cauza indisponibilitatii – temporare sau permanente – anumitor medici sau anumitor investigatii in spitalul nostru.

Inainte de a te prezenta in camera de garda, iti recomandam sa suni la hotline-ul medical de urgenta si sa ceri parerea medicului specialist, care te poate sfatui daca e nevoie sa vii in camera de garda sau sa te prezinti direct la un spital de urgenta.

Specialistii care raspund la numarul de hotline medical pot oferi recomandari sau sfaturi medicale, in cazul unor probleme de sanatate minore, actionand ca un consultant. In situatiile medicale mai complexe, acestia pot recomanda o consultatie in regim de urgenta in una dintre camerele de garda ale spitalelor REGINA MARIA sau pot trimite ambulanta REGINA MARIA, daca acest serviciu este inclus in abonament.

In cazul unei urgente majore, in care viata ta sau a cuiva drag poate fi in pericol, iti recomandam sa apelezi direct 112 – numarul unic de urgente la nivel national.

Rezultate analize

Am introdus sistemul de programari pentru recoltarea analizelor de laborator din dorinta de a eficientiza fluxul pacientilor si, prin urmare, de a reduce timpul de asteptare. E adevarat ca si acum pot exista perioade de asteptare, mai ales in cazul in care la recoltare sunt copii sau alti pacienti cu prioritate (de exemplu, femei insarcinate), insa datorita acestui sistem nu se mai formeaza cozi in anumite intervale orare, ci pacientii sunt distribuiti in mod egal, pe parcursul orelor dedicate recoltarii.

Termenul mentionat pe fisa de analize este orientativ si reprezinta o durata medie de eliberare a rezultatelor. Acesta se calculeaza in zile lucratoare, incepand cu prima zi dupa recoltarea probei (primirea probei in laborator) si depinde de rezultatul preliminar al determinarilor, corelat cu decizia medicala.

Termenul specificat pe fisa de recoltare este orientativ, reprezentand un timp mediu de eliberare a rezultatelor. Incercam permanent sa scurtam aceasta durata si, in masura in care este posibil, vom elibera rezultatele mai devreme. Iar acest lucru se intampla frecvent datorita aparaturii deosebit de performante pe care sunt prelucrate majoritatea testelor, aparatura care ne permite sa eliberam rezultatele mult mai rapid, pastrand totodata si cele mai inalte standarde de calitate.

Un caz deosebit este cel al probei de urocultura. Daca aceasta este negativa, vei primi rezultatul in 24 de ore. In cazul in care urocultura este pozitiva (indica prezenta unor bacterii in urina), se va efectua si o antibiograma, pentru a determina la ce tip de antibiotic reactioneaza bacteria respectiva. In cazul in care urocultura este pozitiva, timpul de eliberare a rezultatului va creste la cateva zile.

In laboratoarele noastre se folosesc doar anumite tipuri de recipiente. In special pentru probele prelucrate in Laboratorul Central sunt necesare recipiente speciale, care respecta standardele Roche Diagnostic. Laboratorul Central este un reper tehnologic pentru sistemul medical romanesc si este acreditat Roche Diagnostic pentru linia de biochimie si imunologie, dispunand de cea mai moderna aparatura din Romania.

Pentru o functionare corecta a echipamentelor si pentru obtinerea unor rezultate precise, este necesar ca recipientele sa intruneasca anumite criterii.

Vreau mai multe informatii

Image CAPTCHA

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Prin completarea formularului de mai sus sunt de acord sa fiu contactat/a de catre Reteaua de sanatate REGINA MARIA in legatura cu serviciile medicale solicitate