EDU.REGINAMARIA.RO

Fiti flexibili si pozitivi cand este vorba de mancare

Articol de Dr. Mihaela Bilic

Renuntati la ultimatumuri si la cuvinte extreme precum „niciodata“, „interzis“, „nu am voie“. Acest tip de atitudine predispune la nereusita pentru ca frustrarea atrage energie negativa, iar eventualele abateri de la regulile stricte pe care vi le-ati impus vor declansa sentimentul de vina si pierderea increderii in propriile forte.

Eliminati excesul, nu placerea! Este de preferat o mica abatere de la reguli unei mari senzatii de frustrare.

Fiti flexibili si bucurati-va de lucrurile pozitive, continuati sa mancati alimentele preferate, nu va refuzati placeri banale si nu va autopedepsiti fara sa fie cazul. Mai bine impartiti un desert cu prietenii, decat sa spuneti „nu“ pe motivul ca sunteti la dieta. Obiectivele voastre sunt clare si fixe, dar trebuie raportate la echilibrul pe termen lung si nu vor fi distruse de micile exceptii. Reusita este suma totala a eforturilor depuse in saptamani lungi de alimentatie corecta, asa ca o zi mai putin „buna“ nu conteaza. Important este sa reveniti la programul vostru echilibrat fara senzatia de vina sau dezamagire.

Atitudinea pozitiva este esentiala in orice reusita, asa ca mancarea pe care o consumam trebuie mai intai sa ne placa si abia apoi sa ajute la slabit.

Nu lasati activitatea socio-profesionala si mediul familial sa sufere din cauza regimului vostru de slabit, adaptati dieta la viata voastra, in loc sa va transformati viata intr-o dieta. Alimentatia echilibrata nu trebuie sa fie nici rigida, nici punitiva, ci trebuie sa fie in armonie cu persoana voastra, sa va simplifice viata. Cu cat veti gasi mai putine obstacole, cu atat vi se va parea mai usor de urmat si de pus in practica pe termen lung.

Considerati micile exceptii ca pe niste abateri programate necesare regasirii placerii si entuziasmului de a merge mai departe. Cand stati la masa, nu va ganditi la toate produsele pe care v-ati fi dorit sa le consumati daca nu ati fi fost la dieta, ci mai degraba concentrati-va pe alimentele sanatoase pe care le aveti in farfurie si incercati sa va bucurati la maxim de ele.

Cura de slabire trebuie urmata fara frustari si fara suferinta, pentru ca nu reprezinta o pedeapsa, ci un act de iubire si ingrijire a propriei persoane.

Pierderea in greutate si mentinerea ulterioara a rezultatelor sunt o cursa pe termen lung, care are ca obiectiv schimbarea definitiva a obiceiurilor alimentare, asa ca nu faceti o tragedie din micile abateri de la „calea cea dreapta“. Priviti cu indulgenta aceste episoade, a ceda impulsului irezistibil pentru „ceva bun“ nu e o drama, indeparteaza tensiunea si va motiveaza sa continuati eforturile pentru atingerea greutatii ideale. Fiti increzatori si rezultatele vor aparea in mod natural, ca o urmare fireasca a atitudinii voastre relaxate si impacate cu noul stil de viata si nu uitati ca notiunea de alimentatie sanatoasa si echilibrata trebuie sa includa obligatoriu momente de placere gustativa. Cu conditia sa fie RARE.