Mergi la conţinutul principal

Eşti aici

Este dansul sigur in sarcina?

Dansul este o modalitate sigura si distractiva de a face sport in timpul sarcinii.

Daca dansul este ceva nou pentru tine, este recomandat sa mergi la un curs de dans care nu presupune sa faci sarituri si miscari prea intense. Spune-i medicul obstetrician ca urmeaza sa mergi la un curs de dans.

Dansul va ajuta la:

  • Mentinerea flexibilitatii
  • Cresterea tonusului si fortei musculare
  • Stimularea inimii si a respiratiei

Mai mult, este o activitate sociala si distractiva. Incearca sa dansezi cel putin 30 minute, fie ca faci asta in sufragerie sau la clasa. Si mai bine, combina dansul cu o alta forma de activitate fizica, cum ar fi innotul sau yoga speciala pentru sarcina, astfel incat sa nu-ti soliciti muschii.

Care forma de dans este mai indicata in sarcina?

Exercitiile cu impact redus, care implica pastrarea unui picior pe podea in orice moment, nu forteaza articulatiile. Modificarile hormonale din sarcina te fac mult mai susceptibila la accidente daca fortezi sau intinzi articulatia.

Samba, dansul de societate (mai putin ridicarile) sau salsa sunt ideale pentru a te mentine in forma, in special la inceputul sarcinii, insa pot deveni ceva mai greu de practicat mai tarziu. Dansul din buric cu miscari lente, controlate, este o modalitate excelenta de exercitiu in sarcina. Dansul din buric foloseste muschii abdominali si ai trunchiului si te ajuta sa-ti mentii spatele suplu. De asemenea, este util pentru mentinerea posturii. In plus, in timpul dansului din buric, vei simti cum lucreaza muschii planseului pelvin, ceea ce te va ajuta sa nu pierzi urina cand tusesti sau stranuti.

Ce forma de dans ar trebui sa evit in sarcina?

Hip-pop, dance street sau dansul urban nu sunt potrivite in sarcina, deoarece miscarile sunt prea bruste. Poti face balet in sarcina doar daca ai facut si inainte. Pe de o parte, miscarile de intindere specifice baletului pot forta articulatiile, mai ales articulatia pelvina, iar pe de alta parte, statul intr-un singur picior poate cauza durere la nivelul pelvisului.

De asemenea, dansul step care presupune miscari repetate cu sarituri si salturi poate fi periculos pentru articulatii si poate forta planseul pelvin.

Evita orice forma de dans care este deosebit de intens si viguros. Exercitiile fizice care te fac sa te simti extenuata nu sunt sigure si pot creste temperatura corpului. Daca iti vei asculta corpul, aceste lucruri nu se vor intampla. Cand practici o activitate moderata, vei simti o usoara dificultate in respiratie si vei transpira doar putin. Un exercitiu intens nu-ti va permite sa vorbesti. Daca te vei simti ametita, opreste-te si aseaza-te jos cateva minute, pana iti revii. Acesta este un semn ca bebelusul primeste insuficient oxigen. Intotdeauna adapteaza intensitatea dansului in raport cu ceea ce simti.

Evita orice forma de dans care presupune sarituri si schimbari rapide si bruste de directie, cum ar fi rasucirile si intoarcerile, deoarece ti-ai putea pierde echilibrul si ai putea cadea.

Cand nu ar trebui sa dansez?

Daca ai o boala cronica sau o complicatie a sarcinii, cum ar fi diabetul gestational, este important sa discuti cu medicul tau inainte de a incepe dansul. De asemenea, daca ai probleme cu spatele sau bazinul, dansul ar putea sa solicite articulatiile de la acest nivel prea mult. Ti se va recomanda sa practici dansul sub supraveghere medicala sau sa alegi o alta forma de sport, mai blanda.