Pandemia a dublat numarul IMM-urilor care investesc in sanatate

Datele Retelei de sanatate REGINA MARIA arata o crestere de 15% a segmentului de abonamente medicale si o dublare a numarului de companii de tip IMM care au ales acest beneficiu pentru angajati. Pe fondul pandemiei, companiile au optat pentru abonamente mai scumpe, cu mai multe servicii medicale incluse. 

Intr-o perioada care a accentuat importanta sanatatii, companiile, dar si persoanele fizice au ales sa isi protejeze sanatatea, cu ajutorul abonamentelor medicale. In 2021, segmentul abonamentelor medicale REGINA MARIA a crescut cu 15% in comparatie cu anul precedent, la fel si frecventa de accesare si utilizare a serviciilor incluse in pachetele medicale. 

Ultimii doi ani au dus la un interes mai mare pentru preventie, numarul companiilor care au oferit angajatilor abonamente medicale crescand cu 65%. In prezent, REGINA MARIA gestioneaza un portofoliu de 7.600 de companii. 
Cresterea cea mai importanta este cea a companiilor de tip IMM (mici si mijlocii) – de peste 2,5 ori mai mare. Doar in ultimul an au intrat in portofoliul Retelei peste 1.000 de astfel de companii care nu mai oferisera pana atunci beneficii de sanatate angajatilor. 

„Provocarile pe care le traverseaza piata muncii in aceasta perioada sunt majore si asistam deja la transformari ale modului in care lucram, in care ne raportam la job si in care avem grija de sanatatea angajatilor nostri. Incepem sa vedem aceste transformari la clientii nostri din toate domeniile, care se adapteaza rapid noii realitati si investesc in pachete medicale mult mai complexe, care ofera acces la o gama extinsa de medici si servicii. Un alt subiect extrem de important este cel al bunastarii emotionale a angajatilor, devenit o prioritate pentru companii, care investesc tot mai mult in programe de wellbeing si sanatate mintala. Astfel, abonamentele sunt completate de programe dedicate de consiliere, atat psihologica, cat si de nutritie, stress management, igiena somnului, pe care noi le oferim deja prin programul Corporate Sano. Universul abonatului s-a modificat semnificativ in ultimii ani, serviciile s-au diversificat, acoperind cat mai mult din nevoile angajatilor si familiilor acestora. Asa ca, tendinta de crestere a segmentului de abonamente se va accentua pe termen mediu si lung.”,  declara Andreea Minuta, director executiv al Diviziei de Abonamente REGINA MARIA.

In prezent, Reteaua REGINA MARIA gestioneaza aproximativ 690.000 de abonamente medicale Judetele cu cei mai multi abonati sunt Bucuresti, Brasov, Cluj, Timis, Dolj, Iasi, Mures, Constanta, angajati din industrii precum IT&Telecom, Finante&Asigurari si Auto, retail, manufactura. Primele 3 industrii reprezinta aproximativ 46% din intregul portofoliu.

Companiile investesc mai mult in beneficiile de sanatate

In 2021, aproximativ 50% din abonatii Regina Maria au beneficiat de abonamente care includ o gama mare de servicii medicale, tendinta care a debutat in 2020 si care se va mentine si in perioada urmatoare. Preocuparea pentru sanatatea angajatilor in context pandemic a generat si o crestere de aproximativ 65% a campaniilor de screening derulate de companii, cu scopul de a depista la timp eventuale afectiuni, inclusiv oncologice, si independent de serviciile incluse in abonamente.  
La randul lor, angajatii au achizitionat pentru ei si familiile lor pachete complexe, direct din magazinul online REGINA MARIA – peste 50% din abonamentele achizitionate sunt de tip premium. 

Topul celor mai accesate specialitati de abonati

Cele mai accesate specialitati medicale de catre abonati in 2021 au fost analizele de laborator, serviciile de obstetrica – ginecologie, radiologie si imagistica medicala, dermatologie, medicina interna, ORL, pediatrie si endocrinologie, insumand peste 1,5 milioane de vizite. 
Cresterile cele mai mari au fost inregistrate de specialitati precum ginecologie, dermatologie, endocrinologie, cardiologie, gastroenterologie, neurologie si alergologie. In plus, numarul de consultatii de psihologie si psihoterapie s-a dublat de la inceputul pandemiei si pana in prezent, semn ca abonatii au resimtit efectele acesteia nu doar fizic, ci si psihic. 

Cota de piata de 40% in topul celor mai mari companii

In prezent, REGINA MARIA detine o cota de piata de 40% din topul celor mai mari 1.000 de companii din Romania. Mai mult, doua treimi dintre aceste companii ofera angajatilor un abonament medical ca beneficiu extrasalarial, cu atat mai mult cu cat acest produs include servicii medicale de preventie, dar si suport in situatii complexe medical. 
Conform studiului EY - „Piata abonamentelor medicale: analiza impactului economic si social in Romania”, in Romania exista peste 1,6 milioane de abonati, reprezentand peste 30% din totalul angajatilor activi din economie. Comparativ, in Romania numarul abonamentelor este de 4 ori mai mare decat cel al asigurarilor medicale. 
Acelasi raport arata ca profitul obtinut din abonamente ramane in tara si este reinvestit in sistemul medical, prin crearea de infrastructura moderna, pregatirea continua a cadrelor medicale sau constructia de spitale. Asadar, abonamentul medical are un dublu rol in sistemul medical: solutie de preventie si de mentinere a starii de sanatate, si solutie de finantare pentru dezvoltarea sistemului medical. 

Abonamentele medicale ii ajuta pe angajati sa afle la timp de eventuale probleme de sanatate si pun accentul pe importanta preventiei, generand un impact de 776 milioane de euro la nivelul veniturilor pe lantul valoric. 

Abonamentele medicale cuprind pana la 90% din investigatiile anuale recomandate, consultatii si investigatii medicale (laborator, imagistica, radiologie), gratuit sau cu discount, in functie de pachetul achizitionat al angajatului. De asemenea, abonamentele REGINA MARIA includ pana la 90% din investigatiile recomandate pacientilor care s-au confruntat cu infectia de COVID-19 - de la consultatii, analize si pana la imagistica.
 

Datele Retelei de sanatate REGINA MARIA arata o crestere de 15% a segmentului de abonamente medicale si o dublare a numarului de companii de tip IMM care au ales acest beneficiu pentru angajati. Pe fondul pandemiei, companiile au optat pentru abonamente mai scumpe, cu mai multe servicii medicale incluse. 

Intr-o perioada care a accentuat importanta sanatatii, companiile, dar si persoanele fizice au ales sa isi protejeze sanatatea, cu ajutorul abonamentelor medicale. In 2021, segmentul abonamentelor medicale REGINA MARIA a crescut cu 15% in comparatie cu anul precedent, la fel si frecventa de accesare si utilizare a serviciilor incluse in pachetele medicale. 

Ultimii doi ani au dus la un interes mai mare pentru preventie, numarul companiilor care au oferit angajatilor abonamente medicale crescand cu 65%. In prezent, REGINA MARIA gestioneaza un portofoliu de 7.600 de companii. 
Cresterea cea mai importanta este cea a companiilor de tip IMM (mici si mijlocii) – de peste 2,5 ori mai mare. Doar in ultimul an au intrat in portofoliul Retelei peste 1.000 de astfel de companii care nu mai oferisera pana atunci beneficii de sanatate angajatilor. 

„Provocarile pe care le traverseaza piata muncii in aceasta perioada sunt majore si asistam deja la transformari ale modului in care lucram, in care ne raportam la job si in care avem grija de sanatatea angajatilor nostri. Incepem sa vedem aceste transformari la clientii nostri din toate domeniile, care se adapteaza rapid noii realitati si investesc in pachete medicale mult mai complexe, care ofera acces la o gama extinsa de medici si servicii. Un alt subiect extrem de important este cel al bunastarii emotionale a angajatilor, devenit o prioritate pentru companii, care investesc tot mai mult in programe de wellbeing si sanatate mintala. Astfel, abonamentele sunt completate de programe dedicate de consiliere, atat psihologica, cat si de nutritie, stress management, igiena somnului, pe care noi le oferim deja prin programul Corporate Sano. Universul abonatului s-a modificat semnificativ in ultimii ani, serviciile s-au diversificat, acoperind cat mai mult din nevoile angajatilor si familiilor acestora. Asa ca, tendinta de crestere a segmentului de abonamente se va accentua pe termen mediu si lung.”,  declara Andreea Minuta, director executiv al Diviziei de Abonamente REGINA MARIA.

In prezent, Reteaua REGINA MARIA gestioneaza aproximativ 690.000 de abonamente medicale Judetele cu cei mai multi abonati sunt Bucuresti, Brasov, Cluj, Timis, Dolj, Iasi, Mures, Constanta, angajati din industrii precum IT&Telecom, Finante&Asigurari si Auto, retail, manufactura. Primele 3 industrii reprezinta aproximativ 46% din intregul portofoliu.

Companiile investesc mai mult in beneficiile de sanatate

In 2021, aproximativ 50% din abonatii Regina Maria au beneficiat de abonamente care includ o gama mare de servicii medicale, tendinta care a debutat in 2020 si care se va mentine si in perioada urmatoare. Preocuparea pentru sanatatea angajatilor in context pandemic a generat si o crestere de aproximativ 65% a campaniilor de screening derulate de companii, cu scopul de a depista la timp eventuale afectiuni, inclusiv oncologice, si independent de serviciile incluse in abonamente.  
La randul lor, angajatii au achizitionat pentru ei si familiile lor pachete complexe, direct din magazinul online REGINA MARIA – peste 50% din abonamentele achizitionate sunt de tip premium. 

Topul celor mai accesate specialitati de abonati

Cele mai accesate specialitati medicale de catre abonati in 2021 au fost analizele de laborator, serviciile de obstetrica – ginecologie, radiologie si imagistica medicala, dermatologie, medicina interna, ORL, pediatrie si endocrinologie, insumand peste 1,5 milioane de vizite. 
Cresterile cele mai mari au fost inregistrate de specialitati precum ginecologie, dermatologie, endocrinologie, cardiologie, gastroenterologie, neurologie si alergologie. In plus, numarul de consultatii de psihologie si psihoterapie s-a dublat de la inceputul pandemiei si pana in prezent, semn ca abonatii au resimtit efectele acesteia nu doar fizic, ci si psihic. 

Cota de piata de 40% in topul celor mai mari companii

In prezent, REGINA MARIA detine o cota de piata de 40% din topul celor mai mari 1.000 de companii din Romania. Mai mult, doua treimi dintre aceste companii ofera angajatilor un abonament medical ca beneficiu extrasalarial, cu atat mai mult cu cat acest produs include servicii medicale de preventie, dar si suport in situatii complexe medical. 
Conform studiului EY - „Piata abonamentelor medicale: analiza impactului economic si social in Romania”, in Romania exista peste 1,6 milioane de abonati, reprezentand peste 30% din totalul angajatilor activi din economie. Comparativ, in Romania numarul abonamentelor este de 4 ori mai mare decat cel al asigurarilor medicale. 
Acelasi raport arata ca profitul obtinut din abonamente ramane in tara si este reinvestit in sistemul medical, prin crearea de infrastructura moderna, pregatirea continua a cadrelor medicale sau constructia de spitale. Asadar, abonamentul medical are un dublu rol in sistemul medical: solutie de preventie si de mentinere a starii de sanatate, si solutie de finantare pentru dezvoltarea sistemului medical. 

Abonamentele medicale ii ajuta pe angajati sa afle la timp de eventuale probleme de sanatate si pun accentul pe importanta preventiei, generand un impact de 776 milioane de euro la nivelul veniturilor pe lantul valoric. 

Abonamentele medicale cuprind pana la 90% din investigatiile anuale recomandate, consultatii si investigatii medicale (laborator, imagistica, radiologie), gratuit sau cu discount, in functie de pachetul achizitionat al angajatului. De asemenea, abonamentele REGINA MARIA includ pana la 90% din investigatiile recomandate pacientilor care s-au confruntat cu infectia de COVID-19 - de la consultatii, analize si pana la imagistica.