Psiholog Roxana Tofan (Rosoga)

Descriere:

Consider ca fiecare om in viata are o optiune profesionala optima, iar pentru mine aceasta este terapia logopedica. Dorinta de a lucra in spectrul logopediei s-a manifestat dupa terminarea Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, sectia psihologie, cand am inceput sa colaborez cu institutii private precum: gradinite, scoli, clinici. Astfel, intalnind copii prescolari si scolari, oameni cu probleme de vorbire survenite in urma unor operatii pe creier sau a unor accidente grave mi-am spus “simt nevoia de a-i ajuta pe acesti oameni”, “vreau sa fiu alaturi de ei pentru a-i sustine si a le face adaptarea la propria viata mai usoara”.

Aceste ganduri m-au ghidat si m-au sustinut in armonizarea psihologiei practicate cu logopedia. In practicarea terapiei logopedice un rol foarte important, pentru mine, l-a avut finalizarea liceului pedagogic, sectia invatator - educator. Aceasta formare initiala, precum si activitatea de educator si invatator in care am activat o scurta perioada de timp, dupa finalizarea studiilor universitare, m-a ajutat sa inteleg cum pot ajuta omul sa vorbeasca, cum pot ajuta omul sa scrie, cum pot ajuta omul sa consolideze ceea ce a invatat, cum pot sa ma asigur ca ceea ce am invata impreuna, in terapia logopedica, este stocat bine si nu va fi uitat rapid, ci folosit in fiecare zi, ceas a persoanei respective.

O mare valoare a teatrului romanesc, a carui nume nu vreau sa-l specific, a spus ca “daca Dumnezeu este bun cu tine, atunci cand te nasti iti da talent si asta inseamna ca toata viata ta nu vei simti ca muncesti”. Acum, dupa 12 ani de practicare a terapiei logopedice pot spune ca eu am simtit mereu placearea in lucrul acesta, nu am simtit niciodata ca muncesc, ca imi este greu, ci doar ca ofer suport, ajut, formez niste oameni, mici si mari sa vorbeasca si scrie corect.

Competente:

  • Terapie logopedica (atestat de Asociatia Logopezilor din Romania):
  • dificultati de pronuntie din spectrul dislaliei;
  • tulburari de ritm si fluenta a vorbirii;
  • refuzul de a comunica verbal cu cei din jur sau cu o anumita persoana;
  • o dictie precara;
  • imposibilitatea copilului de a comunica verbal.

Arii de interes:

  • Parenting

Istoric studii universitare:

  • Masterat in Psihoterapie cognitiv-comportamentala