Mergi la conţinutul principal

10 gustari potrivite pentru o seara cu film

Filmul parca nu “intra” fara o gustare. Chiar daca alaturarea “gustare sanatoasa” ti se pare ca nu prea merge, gustarile si mancatul sanatos nu se exclud reciproc. Fa-le loc in meniul din seara cu film! Te ajutam cu o serie de sugestii care iti mentin sanatatea si silueta – fara zaharuri rafinate, fara aditivi, fara grasimi rele. Tu doar bucura-te de film! 

  1. Mix de nuci: caju, macadamia, fistic, arahide, seminte de dovleac, alune de padure, migdale. Atata timp cat sunt nesarate, nucile contin grasimi bune pentru inima, topesc grasimile de pe artere si iti dau energie, fara sa iti afecteze talia. Pune-le intr-un bol cand le servesti, pentru a nu exagera.
  2. Struguri si branzeturi. Chiar daca branzeturile sunt fermentate si grase, ele fac echipa buna cu strugurii si asigura un plus de satietate fara sa fii nevoit sa le consumi in cantitati mari. Nu intamplator aceasta combinatie incheie cu succes mesele francezilor: este digestiva si hranitoare!
  3. Ciocolata neagra. Daca iubesti ciocolata si vrei sa o savurezi fara retineri, alege-o pe cea care are peste 70% continut de cacao. Verifica eticheta pentru a te asigura ca primul ingredient nu este zaharul! Ciocolata neagra are beneficii pentru sanatatea cardiovasculara, gratie antioxidantilor flavonoizi.
  4. Cereale cu lapte. Chiar daca sunt considerate apanajul unui mic dejun sanatos, cerealele pot fi consumate si seara, la un film bun. Cu conditia, desigur, sa fie integrale (doar astfel beneficiezi de fibrele din compozitia lor), iar laptele, degresat sau, si mai bine, din migdale sau de cocos.
  5. Iaurt cu fructe. Amesteca fructele preferate – bucati de ananas, zmeura, portocala, mango, kiwi – intr-un iaurt natur si vei obtine o gustare dulce, dar sanatoasa.
  6. Morcovi/telina si guacamole. Fasii de morcov si o guacamole cremoasa sunt o gustare delicioasa numai buna de inclus in meniul din seara cu film. Morcovul, ca “sa vezi” mai bine actiunea, si guacamole, ca sa alunece bine morcovul. Daca nu ai ingrediente pentru o guacamole ca la carte, incearca cottage cheese pe post de dip. Ce zici de idee?
  7. Castravete cu hummus. Castravetii sunt racoritori, datorita continutului mare de apa, si ideali pentru digestie. Hummus-ul este bogat in proteine usoare si este hranitor.
  8. Mar si unt de arahide. Taie marul rondele si unge-le cu unt de arahide (citeste eticheta pentru a te asigura ca nu contine zahar). Daca prefer mai crunchy, alege aceasta varianta de unt de arahide. Fibrele din mar si proteinele din untul de arahide iti induc senzatia de satietate, fara sa-ti afecteze dieta.
  9. Banane cu miere. Bananele sunt perfecte pentru a potoli pofta de dulce – contin zaharuri naturale, dar si fibre, proteine si sunt bogate in potasiu, mineral esential pentru buna functionare a inimii. Putina miere peste rondelele de banana inseamna un plus de zaharuri naturale si alte substante nutritive pentru organism.
  10. Chipsuri din legume. Le poti face din rondele de sflecla, dovlecei sau cartofi dulci. Condimenteaza-le dupa gust si coace-le in cuptor cateva minute. Prietenii vor fi asa de incantati ca vor acorda primi maximum de puncte de rating si nici ca vor mai aduce vorba despre nachos.